Våg

Här har jag ganska dålig dag idag. Brunch hos en vän, tacomys och nu lite godis.
 
Detta får mig att tänka på morgondagen då tanken är att jag ska ställa mig på vågen. Jag vet att resulatet kommer att göra mig ledsen. Jag pratade med min mamma för ett tag sedan och hon har "varit nyttig" sedan hon fick rådet från hennes läkare att gå ner lite i vikt. Hon har verkligen ingen större övervikt men enligt det fantastiska verktyget BMI är hon överviktigt. Jag däremot är typ sjukligt fet. Ja, ja nog om det. Hon sa iaf att hon förändrat sin kost och struntat i vågen. Av någon anledning behövde hon veta sin vikt... jag kommer inte ihåg varför. Hur som helst så ställde hon sig på en våg och insåg att hon gått ner 5 kg. Det är ju kanon!
 
Tänk om man kunde strunta i vågen och bara tänka att man ska äta en sund kost för sin hälsas skull! Vad tänker ni kring detta ständigt heta ämne?
 

Kommentarer
Postat av: Minendie

Det är klurigt med vågen. Själv är jag periodare. Just nu är jag inte på den så ofta och jag känner mig mer nöjd med mig själv när jag inte står på vågen för ofta. När jag är inne i perioder där vågen är viktigare ställer jag mig på den tre gånger varje morgon, ifall den inte visar lika så räknar jag det som kommer två gånger eller mellanvikten. Helt sjukt beteende egentligen. Hoppas du hittar ett förhållningssätt till vågen som passar dig.

2015-02-22 @ 21:20:26
URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Clin

Jag förstår dig. MEN lite mys och gott måste man också få unna sig.
Hejar på dig!!
Hoppas du har haft en bra helg ändå =)

2015-02-22 @ 21:39:00
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är därför jag vill ge LCHF en ny chans! Äta god mat som mättar utan att hela tiden behöva räkna kalorier och förbjuda sig att äta saker... Vill hitta en ny livsstil och sen hoppas jag att kilona trillar bort allt efter som ;)

2015-02-22 @ 22:18:08
Postat av: Madde

Jag hamnade ju I en hets där ett tag då jag kunna ställa mig på vågen fler ggr per dag och nu kör jag på max en gng I månaden för den stressade mig så jävla mycket. Och jag tanker istället mer på vad jag ter osv och jag legat jämnt och legat så nu va 1 år går väl upp ner 2-3kg men de är jumer normalt.

Ja klädkammare är guld värt att ha :)

Svar: Va skönt! Det låter som att du hitat en bra balans.
Joline

2015-02-23 @ 07:55:45
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Rundamamman

Ja jag önskar att man bara kunde strunta i den där vågen, jag får vågpanik nu när jag bara väger mig varannan vecka, är säker på att det rusar iväg, känner på kläder hur de sitter åt och antagligen inbillar jag mig för det verkar som om jag mest ligger still i vikt. :S Jag känner igen mig så otroligt mycket i dig, känns som om vi har väldigt lika problematik!

Svar: Varannan vecka har jag också funderat på men det vågar jag inte riktigt än. Nu ska jag prova med att ENDAST väga mig en gång/v till och börja med.
Joline

2015-02-23 @ 07:56:21
URL: http://rundamamman.blogg.se/
Postat av: Trillingnöten

Jag önskar också att jag kunde strunta i vågen och bara äta bra och träna, för att jag mår bra av det. Vad skönt det skulle vara...kanske kommer jag dit en dag. Du med! Jag hoppas på det!

2015-02-24 @ 03:23:21
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Think Thin

Jag är en manisk vägare och vanligtvis väger jag mig minst 3 gånger om dagen ;P men nu har jag lovat mig själv att jag bara ska väga mig på måndagar när jag håller på med LCHF och än så länge har jag lyckats hålla mig :)

2015-03-07 @ 18:35:13
URL: http://thinkthin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0