Åttonde veckan

Det blev ingen träff med min tränare igår för jag var tvungen att jobba över. Herregud va det är mycket på jobbet nu. Men det är en annan sak.
 
Nu till veckans resultat. Min våg sa +-0  kg och tränarens våg sa +0,3 kg! Fy! Jag ville verkligen inte få ett plus! Men jag förtjänade det. Inget konstigt med det. Något som fick mig upp ur det svarta var iaf att vi gjorde en ny mätning med hennes maskin, som jag iofs inte vet om jag tror på men strunt samma.
 
Här är resultatet. Ingen stor skillnad men ändock en skillnad. Det hon tyckte var det mästa var att jag inte tappat i muskelvikt. Hon blev jätteglad när hon såg det och sa att jag gör helt rätt! Risken är att man förlorar i muskelvikt om man gör "fel". Hon sa .tex. fokuserar för mycket på konditionsträning men framförallt om man äter för lite, speciellt för lite protein.
 
Jag får vara glad för den förändring som ändå skett, jag har t.ex. gått ner 6 cm i midjemått och det är ju inte helt tokigt. Men frågan är, 2.5 kg på 8 veckor. Det kan väl inte vara särskilt bra med tanke på att jag är en kloss över 100 kg!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0