Helgen

Då var den här helgen över. Det har varit fullt ös. I fredags blev det kris och panik i min killes familj efter att en stor familjehemlighet kom ut. Vilka galna människor alltså! Min svärmor har haft en hemlig lägenhet i flera månader utan att säga något till sin man. Nu har han upptäckt det. Hon har inte varit människa nog att säga att de inte kan leva tillsammans utan har haft den där lägenheten och... ja? Vem vet? Sjukt är det iaf!
 
Men strunt i det, jag hade iaf tänkt och träna i fredags men det kändes inte som läge. Min kille satt i telefon hela kvällen så jag fick lägga det åt sidan. På lördagen var jag iväg till en kompis på middag. Det var jättetrevligt och vi pratade och skrattade. Va gott man mår av sådant! Däremot ska de ju alltid komma upp något överviktssnack på ett eller annat sätt. Katten i hemmet har fått hängbuk. En tjejs kille klagar över att han fått "kärlekshandtag" och att grabbarna på jobbet retar honom. Jag får sitta där och skratta lite också men samtidigt känns det så fel. Ni kan nämligen inte ana hur smala och snygga dessa tjejer är! En tjej är lite väl smal iofs men jag känner mig mest fascinerad av det. Hon har för övrigt genomgått ivf och har nu en liten pojk. En av de andra tjejerna har precis fått veta att de ska få genomgå ivf så de kommer nog att dra igång om några månader. Vilken värld vi lever i alltså! Varför har det blivit såhär? Det känns som att det bara blir mer och mer vanligt med fertilitetsproblem. Jag kan inte låta bli och tänka på att det beror på alla gifter i vår värld...
 
Nu till söndagen. Då var det dags att träffa samma tjejer igen för vår traditionsenliga brunch. Det var min tur att bjuda på brunch och lite ångest ger det allt. Hemmet ska vara snyggt och det man serverar ska vara gott. Återigen var det iaf trevligt och nu känns det skönt att det är långt tills nästa gång. Vi turas om så nästa gång för mig blir om ca 3-4 mån.
 
Nu tänkte jag iaf dela med mig av lite teman som jag kommer att skriva om framöver. Då kan jag få möjlighet att skriva av mig lite om allt som snurrar inom mig. Är det något ni undrar över får ni gärna skriva och fråga.
 
Psykisk hälsa -  oro för graviditeten
Osäkerheten över sin egen person
Viktminskning och graviditet
Jobb och förskola
 Varför är jag ingen "doer"

Kommentarer
Postat av: Annika

Det finns ju en hel del gifter i bland annat plast som sägs minska fertiliteten, nu kom det väl fram något om skönhetsprodukter om jag hörde rätt. Visst är det sjukt?

2015-10-13 @ 17:16:40
URL: http://enoviktigblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0