Överviktiga vänner

Jag har tänkt på en sak. När jag träffade min PT pratade vi om allt mellan himmel och jord och jag kom ofta in på mina vänner. När jag pratade om dom insåg jag att dom flesta av mina vänner är överviktiga! Just nu är vi tre stycken som verkligen kämpar mot vår övervikt och en annan vän har gått ner MASSOR i vikt och försöker nu bli av med de sista kilona.

Är det här något att fundera över? Jag vet inte, det är väl strunt samma att jag har överviktiga vänner men är det så att jag ”dras” till andra med samma problematik? Jag kan erkänna att det är jobbigt att umgås med mina smala vänner för… ja varför? Kanske för att jag känner mig mindervärdig, som att jag är en dålig människa? De har en helt annan utseendefixering tycker jag. När jag träffar dem ser jag alltid till att vara välklädd och sminkad. Dom kan vara osminkade i jeans och t-shirt och ändå se fantastiska ut. Med andra överviktiga känner jag att jag kan vara mer avslappnad och inte oroa mig för att magen putar ut.

Så skulle jag inte vilja vara vän med överviktiga om jag blev smal då? Vilken fruktansvärd tanke! De av mina vänner som är överviktiga är faktiskt mina närmsta vänner och de har fantastiska personligheter och egenskaper. De är varma och mänskliga och jag vill ha dom i mitt liv för alltid och det har INTETING med den eventuella övervikten att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0