Hon och jag förstår mer

Jag pratade med min bästa kompis här om dagen. Hon är den enda som vet om det här bloggen men jag har inte tänkt så mycket på att hon läser den. Visst pratar vi om "våra" problem för hon älskar också godis men hon sa att det är först nu som hon börjar förstå omfattningen av mina problem.  Tyvärr bor hon utomlands nu så det påverkar ju vår kontakt men det är så otroligt skönt att ha någon som vet. För tro mig jag skäms som en hund över mina probelm! Det vore på ett sätt enklare om jag "missbrukade" något annat för jag kan inte försvara mig med att jag är beroende av socker, det är i mina ögon inte att jämföra med ett fysiskt beroende... eller jo... det kanske det är. Men jag tycker inte att det går att jämföra med t.ex alkohol och droger. Kanske med sex och spelberoende... kanske.

Hur som helst så är det skönt att hon berättar vad de väcker för tankar hos henne för det får faktiskt mig att få bättre insikt i min situation.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag hade en kompis som i skolan höll ett föredrag om sin personliga erfarenhet av sockerberoende. Sockerberoende är ett allvarligt problem, men det är inte ett lika uttalat beroende som t.ex. alkohol- eller drogberoende. Googla "sockerberoende" så får du upp en tjej som bloggar om sitt sockerberoende och flera artiklar om forskning som gjorts och görs inom området sockerberoende. Det kanske kan vara intressant för dig att lära dig mer om den forskning som gjorts och görs samt läsa om andras erfarenheter. (Du kanske redan har gjort detta, ignorera då denna kommentar hehe, jag tänkte bara ge dig ett tips liksom :) Du är långt ifrån ensam och man borde inte behöva skämmas för en sådan här sak!

2011-03-28 @ 22:22:19
URL: http://citronsocker.blogg.se/
Postat av: Malin

http://www.midenstrand.se/sockerberoende.htm



Om du vill läsa :)

Kram!

2011-03-28 @ 22:25:03
URL: http://citronsocker.blogg.se/
Postat av: MiniZillen

Du vet att du inte är ensam. Vill du prata så finns jag här..det vet du, hoppas jag..! kram

2011-03-29 @ 13:21:46
URL: http://minizillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0