Andlighet

Kände mig sur och less när jag kom hem från jobbet. Det bara kliade i fingrarna och jag gick från kylskåp till frys och till skåpen men det fanns inte något onyttigt så långt ögat kunde nå! Så, jag frossade i mig 2 clementiner och ett äpple istället, och det var ju ingen katastrof tycker jag!

Men jag är så less på det här med matlagning! Allt känns så komplicerat, eller skittråkigt! Så, vad blir resultatet? Jo när killen kommer hem så går vi ut och äter. Jag tar en hamburgertallrik, inte världens bästa val, jag vet men ändå! Jag njöt verkligen och den gjorde mig mätt och belåten! Efter det fick jag faktiskt med mig killen till kyrkan för en sinnesro gudstjänst och det var jättehärligt!! Så nu har jag laddat med lite andlighet och har klarat mig utan godis denna kväll!!!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Sv: Tack så jättemycket :D Är jätteförvånad själv att det gått så lätt, jag tror något "hände" inom mig, jag bestämde mig. Det var inte det här "jävlar anamma"-känslan, nästan med fjärilar i magen för att det skulle bli så kul att börja det nya livet, utan mer bara nollställdhet - beslutsamhet! :) Tror att det har varit en stor hjälp för mig :)



Det är ju SUPERBRA att du inte åt godis igårkväll!! :D Bara att göra samma sak ikväll igen! Ta en tur till kyrkan ikväll också så kanske det blir en till godisfri dag? :) Eller tugga på en morot istället :) Jag tror på dig! KRAM

2011-10-20 @ 08:50:20
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: ZtorZillen

Jättebra jobbat! Va skönt att du hittat något som passar dig, jag håller också med Jenny! Om det fungerar så gå ikväll igen så klarar du ännu en godisfri kväll7dag! kram

2011-10-21 @ 21:05:07
URL: http://ztorzillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0