Vem tror jag att jag lurar?

Det blev visst lite tyst här... och ja, jag ska berätta varför.
 
Jag var så stolt och ni var så stolta men snart insåg jag att jag ramlat ner i hålet och jag trodde tydligen att jag kunde lura mig själv. Men det som ändå är bra är att jag verkligen kan identifiera hur det hela började.
 
I lördags mådde jag skit och jag fick min kille att köpa glass, okej man kan få glass när man har ont i halsen. Sen blev det söndag och jag ville ju så gärna ha något gott igen! Jag blev arg, sur och otrevlig för jag fick inte/kunde inte köpa något gott. Men i måndags hade jag alla möjligheter så jag smet iväg till affären och köpte en stor Ben&Jerrys, Phisch food. Jag sa till mig själv, "förbudet gäller ju bara godis så det här är ju okej". MEN! För det första så gjorde chockladfiskarna att jag fick ångest för det kändes som godis, godis i glass! För det andra så smög jag iväg själv när min kille var borta och sen satt jag hemma och mosade mig glassen själv! Och vad är det för typ av beteende?! Det är inte okej! När jag sedan insåg vad jag gjort så gick hela tisdagen åt till att missbrukaren i mig skrek och skrek att jag skulle äta godis! Så vad gör jag?! Jo jag går och köper godis!! Fan och hans moster! Och vad blir resultatet i dag? Min mage har inte varit min kompis! Jag kan inte fatta vad jag gör mot mig själv! Denna dag har jag dock skött bra, efter jobbet blev jag peppad av min kollega så var på gymmet en sväng.
 
Men, jag är stolt över de dagar jag klarade men självklart vill jag klara fler i framtiden...

Kommentarer
Postat av: alexandra

tror man alltid kommer får leva med det, om man har ett missbruk... de viktiga är väl att du är medveten om det och gör något åt det. Du tar ju tag i det igen, superstarkt tycker jag.. Kram... va inte ledesen över det... bara accepter och gå vidare

2012-09-20 @ 00:54:54
URL: http://mlbloggen.blogg.se
Postat av: H - fdtjockis

Det viktiga är att du tog tag i det direkt och varit till gymmet! Jag kan lätt ha inställningen "det är redan förstört" och låta hela veckan skit bara för det! Många kramar

2012-09-20 @ 10:54:52
URL: http://fdtjockis.blogg.se
Postat av: Minendie

Att falla är mänskligt och nåt som vi alla gör. Starkt av dig att ta dig tillbaka på banan så fort och att du vet varför det blev som det blev.

2012-09-20 @ 13:34:47
URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Anna

Framsteget här är att inse vad du gör och inse det icke friska i beteendet. Det är det du ska fokusera på, inte något annat. Stor kram!

2012-09-20 @ 15:25:38
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tyvärr så är det så här når man lever med ett matmissbruk. Men du är INTE misslyckad. Se på det på ett annat sätt istället. Du vet ju varför du gjorde det och då blir det lättare nästa gång du känner på det sättet.Jag är lika stolt och impad av dig trots det här som du ser som ett misslyckande. Det kan vara jättesvårt att överhuvudtaget vilja inse varför man äter och faller, men att våga försöka ta reda på varför och sen lyckas med det. Det är stort. Du är superduktig!!
Nu har du ju ytterligare ett verktyg i din resväska som du kan ha nytta av på resten av din resa:) Kram

2012-09-20 @ 16:45:23
Postat av: Tomtan

Du KOMMER att klara fler!!!!! Men jag känner så väl igen ditt beteende.... tyvärr.... Svullo bara hoppar på en och man kan bara inte stå emot, fast man borde/kan.

2012-09-20 @ 19:42:49
URL: http://entomtastankar.wordpress.com
Postat av: Anna

Sänder massvis med kramar till dig<3 tycker du ska vara stolt över dig själv, men jag känner igen mig i de. Är själv i en svacka just nu :S

2012-09-20 @ 21:02:16
URL: http://overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Linda

Du måste tänka om, istället för att fokusera på den dagen då du tillfälligt förlorade kampen så måste du tänka att du faktiskt inte åt nått på två veckor. Tänk på allt du hade kunnat äta de 14 dagar som du VALDE att inte äta nått sött. När du tänker tillbaka på dessa så inser du kanske hur bra du mått varje kväll du gått och lagt dig och vetat att du kämpat för dig och din kropp! Jag har precis inlett två sockerfria veckor( inspirerad av dig) och jag har valt just två veckor för att jag ska ha ett realistiskt mål att sträva efter. När de två veckorna har gått får jag välja att smaka på det söta eller kämpa en vecka till. Vet inte om det kommer fungera men för första gången känner jag att jag har nått hållbart pågång! Kämpa på!!! Kramar

2012-09-20 @ 22:36:48
Postat av: Thea

Jag känner igen mig så mycket i det du berättar. Jag är precis sådär! Vi får kämpa tillsammans!

2012-09-23 @ 13:40:09
URL: http://theasutmaning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0