Slitas fram och tillbaka

Imorse visade vågen faktiskt 89,1 kg!! Helt sjukt, prisa Gud! Däremot så var jag helt skakig imorse, jag mådde verkligen pyton och var helt svag. Men, men vad gör man inte för att gå ner i vikt? Däremot bävar jag redan för helgen då vi ska åka iväg till en stuga och träffa ett par kompisar och... ja... äta gott och ha det gott! Jag pratade med henne i telefonen ikväll och hon sa att vi skulle köpa GODIS (jag tänkte nej, nej kan vi inte strunta i det för jag kan inte kontrollera mig!!!). 

Egentligen är det väl inte så bra att slitas fram och tillbaka mellan godsaker och LCHF, jag tror det är rätt påfrestande för kroppen. Men vad fan ska jag göra då? Gömma mig under en sten tills vikten är borta? Nej nu säger ni - "du kan träffa andra men välj bort det som inte är bra för dig och inte gynnar din viktnedgång". Ja men tänk om jag inte kan det då? Tänk om jag inte har den förmågan?

Tänk att en underbart mysig helg ska kännas så jobbig, till och med så jobbig att jag tillåter mig tanken att fundera över att banga...


Kommentarer
Postat av: Elin

Ta och hitta på något annat ni kan mumsa på då. Ostbricka?? Säger hon som har noll koll på LCHF grejer. =) Något gott måste det ju finnas som du kan förslå och liksom slå godiset med häpnad.

2011-08-30 @ 22:26:00
URL: http://elin79.se/vikt
Postat av: BM

Duktig du är som kämpar, men var inte för hård mot dig själv! Risken om du misslyckas är att du tar det personligt. Kom ihåg att ett misslyckande är en händelse och aldrig en person. Kram på dig <3

2011-08-31 @ 10:39:23
URL: http://alkobrallan.blogg.se/
Postat av: ZtorZillen

Tycker ostbricka lät som en jättebra idé...eller köp lite exotiska frukter..eller gör pannacotta, det är ju LCHF!

2011-08-31 @ 20:28:09
URL: http://ztorzillen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ostbricka (eller morotsstavar) eller något sånt låter som ett jättebra alternativ, föreslå något sådant :) Jag vet också hur det är att inte kunna begränsa sig, ett kilo godis är inga problem... Jag hejar på dig! Kram

2011-09-01 @ 10:46:22
URL: http://intelikatung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0