Brutna löften

Jag gick sönder för ett tag. För 2 helger sen var jag i Dalarna och jag var så JÄVLA DUKTIG! Jag lyckades komma undan från att vi handlande godis på affären och jag gjorde så kloka val hela tiden! Sen kom söndagen och vi skulle åka hem. Jag vet inte om jag tyckte att jag var så duktig så jag förtjänande lite gott men först gjorde jag ett bra val och åt en lowcarb-burgare till lunch. Sen la jag upp en plan, en glass på vägen hem och lite mörk choklad när jag kom hem.... på något sätt stannade vi på McDonalds vilket gjorde det väldigt svårt att välja en bra glass. Efter det bröt ett nytt världskrig ut och jag och killen bråkade loss totalt! Varför? Ja, tänk att man inte kan svara på sånt, kanske var det glassen som gjorde det. Men vi bråkade och bråkade och när vi kom hem kände ett så stort behov av att "droga ner mig" så jag sa åt honom "du säger inte ett ljud" och så gick jag raka vägen till lösviktsgodiset!! Det blev svull med både tacos (med bröd) och godis i stora mängder. Sen dess släpte jag på bromsen, förstår ni hur längesen det är!! Shit va jag ätit, chokladkakor, glass, kladdkaka... you name it. Varje dagl har jag bestämt mig, "nej imorn är får det vara nog, då ska jag sluta och då ska jag börja med att sätta mig på spinningcykeln". Och hur blev det? Jag bröt mina egna löften om och om igen, så som man alltid gör.


Kommentarer
Postat av: Emma

det är jobbigt när sånt händer, jag gör precis samma sak. min man kan bli arg på mig ibland när han hittar godispapper och annat och på så sätt får reda på att jag ätit sånt jag inte borde. han blir nog mest arg på att jag har ljugit för honom. samtidigt tycker jag inte att han har med det att göra.

även om man sviker sig själv om och om igen så kan man göra sig själv stolt och om igen också. och det som gör mig mest imponerad av andra människor är när dom är ärliga och sen tar tag i det igen. visst, det går kanske åt helvete igen, det vet man ju aldrig, men det viktigaste är att aldrig sluta kämpa!

styrkekram!

2011-09-14 @ 12:54:13
URL: http://sockertjockis.wordpress.com
Postat av: Sandra

Jag tycker att du har kommit enormt långt genom att bara skriva av dig på bloggen, det är ett steg i rätt riktning. Du är MEDVETEN om det, och det är starkt av dig att låta dig vara medveten. Det är bara att kämpa på, jag stöttar gärna!!! Vi kan kämpa sida vid sida! Jag hejar, pushar och gör vad jag kan...om du vill! :)



Många kramar

2011-09-14 @ 20:54:02
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Åh vännen! Känslan att svika sig själv känner jag så väl igen, köpte två stycken 200 g maraboukakor idag när jag hämtade ut ett paket, bara för att det var extrapris. Inte ett dugg sugen trycker jag i mig båda två. Och på något märkligt sätt har jag knappt registrerat att jag varesig köpt eller ätit detta. Så jag vet hur det känns att inte kunna kontrollera sig... :( Men fokusera på hur DUKTIG DU ÄR och VILKA BRA VAL du gör, så som du gjorde i början av resan :) Kom igen nu, du fixar det här! :) Peppkram!

2011-09-14 @ 20:55:01
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: ZtorZillen

Du vet att du alltid kan höra av dig till mig, jag känner igen mig så väl! jag känner inte igen att bråka med min sambo, han brukar bli besviken och vara tyst, å det känns för min del värre. däremot har jag bråkat med bror å övrig familj...fokusera på det bra. Som du säger så var det länge sedan sist. man kan inte läka på en gång, återfall kommer! nu är det bara å ta tag idet igen..kom igen! Hejja hejja!

2011-09-14 @ 21:20:49
URL: http://ztorzillen.blogg.se/
Postat av: ZtorZillen

Saknar dig online!!

2011-09-18 @ 20:57:58
URL: http://ztorzillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0