Jobbig långfredag

Oj, oj påsken är i full gång och det går sådär. Idag bråkade jag rejält med killen när vi varit på affären och jag köpt mänger med godis! Det finns inget försvar i en sådan situation men jag blev ändå så himla arg på honom! För varför lägga sig i där och då?! Jag sa till honom att han kan hjälpa mig när jag ber om det istället. Men då är han så himla ond och elak och säger " jag tänker hjälpa dig med idiotiska grejer som att ta ditt kontokort". Sen bad han mig förklara varför jag gör som jag gör, smyger och tokhandlar mängder med godis. Jag börjar förklara och han utbrister "vilket jävla skitsnack". Då vill jag självklart inte fortsätta förklara men det tycker han visst att jag ska! Hur fan kan han tro att jag vill försöka förklara min situation när han häver ur sig att det är skitsnack!!!  Ibland är denna söta snälla pojke allt annat än just det!!

Men jag vet att det jag gör är fel i allt mitt agerande kring ätandet och jag förstår att han känner sig helt maktlös! Och det är klart att det lättaste sättet för honom är att få utrbrott på mig när jag köper på mig ett kg godis i affären. MEN!! Det är ju vardagen jag vill ha hjälp! Suck och snyft säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: Novali

Sånt är jobbigt han vill väl och hjälpa dig men jag tror inte på konfrontationer i affärer så där, samtidigt och det här är svårt men du hade kanske kunnat ta bara de 3 favoriterna och max 5 av varje eller nåt, jag är periodare på godis och när det är en sånn period får jag göra så för att begränsa mig själv.

Gudnåde den som ska smaka sen :-)

Jag släpper tipset till dig och så får du göra som du vill men kämpar gör vi tjejen



Hoppas ni får en fin påskafton

2012-04-07 @ 08:15:18
URL: http://novalislife.wordpress.com
Postat av: Anna

Vännen, PRECIS sådär gjorde mitt ex också, och det är INTE rätt väg! Jag förstår honom, men mest förstår jag dig, och utskällningar, konfrontationer på det sättet och ilska är inte vad man behöver.



Jag skulle råda dig att ta med honom till din terapeut så han verkligen får förstå vad det är som händer, och inse att det ligger annat bakom än "skitsnack"!!!



Stor kram!

2012-04-07 @ 21:37:11
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0