Ska jag, ska jag inte?

Jag har funderat över en sak. Jag ska ju till Sälen i slutet av februari och träffa min kompis från skolan och (mycket) eventuellt ska vi åka kortvasan. Men hon vet inte hur jag haft det den senaste tiden och nu funderar jag över om jag ska berätta för henne. Vi har pratat lite förr och hon har en aning om mina problem. Helt ärligt så vet jag faktiskt inte hur mycket hon vet, jag vet inte alls hur mycket vi pratat eller hur mycket hon egentligen registrerat. Kanske är jag orättvis nu men jag är rädd för att hon kanske inte har förståelse för mina problem. Visserligen jobbar på hon på en missbruksenhet men hemskt nog är jag ändå rädd för vad hon ska tycka om mig.

Hon vet om att jag bloggar anonymt om "ätande m.m." men sen hur hon tolkar det vet jag inte riktigt. Däremot vet jag att hon är jättenyfiken på bloggen och vill gärna läsa den.

Men jag funderar alltid över en och samma sak när det gäller att berätta för andra. Jag vill ju inte att de ska se på mig annorlunda. Jag vill inte att de ska vara rädda för att bjuda mig på middag eller fika för att jag inte kan äta allt. Eller att de ska titta på mig med dom där dömmande ögonen om jag väljer att äta något onyttigt.

Frågan är ju lite vad jag skulle tjäna på att berätta. Visst är det skönt att dela sina problem med någon annan, men samtidigt inte. Jag får helt enkelt väga för och emot, precis som alltid.


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv:_ ja jag är också intresserad av det, läckert;:)

2012-02-08 @ 20:00:46
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Pernilla Be

Jag tycker absolut att du ska berätta för din kompis, i alla fall hinta lite fint. Hon visar direkt om hon vill att du berättar. Det kan vara bra att ta av sig alla masker ibland.



Kram, Pernilla be

2012-02-08 @ 20:37:20
URL: http://Www.pernillasviktresa.wordpress.com
Postat av: Jenny

Jag förstår helt ditt dilemma, just "blickar" och "goda råd" i all välmening men som sårar...

Men tror precis som Pernilla i kommentaren över att hinta kanske är en god idé, så märker du ju ganska snabbt hur hon reagerar :)



Sv: hahaha jaa, man måste ju ta chansen när det dyker upp en SUPERSNYGG Samtrans-chaufför som dessutom visat intresse ;)

2012-02-08 @ 21:15:19
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: JD - Masa på

tycker också de kan vara jobbigt när folk kollar så fort man ska äta onyttigt.. man kan faktiskt göra det.

men det är ju ändå bra för vänner att veta :)

2012-02-10 @ 11:59:30
URL: http://josdil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0