Uppdatering vecka 5 och 6

Denna tisdag ska jag hålla vad jag lovat så här kommer uppdateringen som jag skickat till min kontakt på gymmet.

 

Jag missade faktiskt att skicka en uppdatering till dig förra veckan. Jag hade det i tankarna men helt plötsligt hade nästan hela veckan gått så då tänkte jag att jag väntar till denna uppdatering istället.

 

Förr förra veckan gick iaf bra och vågen visade 100,2 kg. Jag var jätteglad men säg den lycka som varar. Denna vecka har nämligen inte gått lika bra utan vågen visade imorse 101,2 kg. Men jag kan säga att jag verkligen är överaskad över att det inte står mer för jag har inte skött mig. Det har varit kaos på jobbet och allt jag velat göra är att lugna ner mig och äta.

 

Denna vecka eldar på i ungefär samma tempo men jag släpper faktiskt lite på pressen att träna. Jag tycker att det är så jäkla trist att tvinga sig själv till gymmet. Nu priroterar jag lite annorlunda men jag ska inte glömma bort träningen!

 

Förra veckan var jag iaf på ett spiningpass med ---------. Jag trodde seriöst att jag skulle dö. Där och då tänkte jag att alla andra också måste lida men efteråt hörde jag flera som sa att de tyckte att passet var bra. Det gör mig lite ledsen för förmodligen innebär det att jag är så otränad att jag inte klarar av ett sådant pass. Problemet för mig var att det gick så otroligt fort! Tempot var alldeles för högt och igår valde jag faktiskt att inte gå på hans spinningpass.

 

Men, men nu har jag en ny vecka framför mig med nya utmaningar.

 

Mvh

 

J

 


Kommentarer
Postat av: J.

Jag brukar också köra mycket spinning, det är bra som tusan för formen. Men ibland känner man ju att man inte är på topp och då brukar jag bara ta det lugnare, man ställer ju tex in motstånd och sånt själv och det är lätt att sk "fuska" när man sitter på egen maskin tycker jag. Kan du inte bara göra det och ha ett lugnare "inre" tempo liksom?

2012-07-31 @ 18:22:13
URL: http://Jenniferitext.blogspot.com
Postat av: C

Hej! Kul att du tittade in på min blogg ;-)
Måste bara säga att SLUTA INTE MED SPINNINGEN!! Jag har gått på det i snart 2 år, i princip 2 ggr varje vecka OCH det är en såå bra fettförbrännare ;-)
Jag tycker INTE att det är kul under själva passet (gillar inte att cykla) MEN min kick kommer efteråt då jag mår såå bra o vet vilken effekt det har!
Så jag kommer fortsätta med mina medelpass 2 ggr/v även nu i höst :-D

Håller med ovanstående om att du kan påverka ditt pass väldigt mycket själv dels genom motståndet på cykeln men även gällande de olika positionerna.
Jag orkar inte alltid med alla 3:or i medelpass MEN då kör jag tempoökningar i 1:an istället ;-D

Lycka till, vi får kämpa tillsammans!

2012-07-31 @ 20:50:50
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
Postat av: Kicki

Vilken snygg outfit du har på dig!

2012-07-31 @ 21:19:16
URL: http://www.machmo.se
Postat av: Anna

Ett tips! Sluta inte. I början är de en ren pina. Så kände jag. När man väl varit där några gånger så är de så kul och de va så jag gick ner i vikt. De bara rann av mig kilon. Jag vari iofs där drygt 4 ggr i veckan men ändå. Fortsätt, ge inte upp <3 kram

2012-07-31 @ 21:59:43
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se
Postat av: Anna

Modigt och stort att kunna ta ett steg tillbaka och inse att man kanske inte orkar köra en viss sorts träning just nu. Om du vill gå vidare eller inte är ju upp till dig, jag tycker det är jättebra att du är ärlig med dig själv när det gäller träningen! :)

2012-08-01 @ 09:25:02
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: smulan

Ja det är lite av en avvägning när det gäller träning tycker jag. Man måste ju pusha sig själv lite men ändå inte göra nåt som inte känns bra. Det finns så många olika tränings former att man kan prova sig fram. Att tvinga sig själv och ta för stora steg är nog inte så lyckat när man försöker bli av med en ätstörning. Blir nog lätt att man då faller tillbaka om livet blir för jobbigt. Så försök lyssna på DIN kropp och själ. Vad kommer de BÅDA att må bra av? Hoppas du hittar ett svar. Var rädd om dig och ha det bra:-)

2012-08-02 @ 00:29:12
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Postat av: Linda

Jag tycker du är superduktig och jag tror att det kommer att gå åt rätt håll snabbare än vad du tror. En bra uppdatering tycker jag. Angående spinningen tror jag som de andra säger att det kommer bli lättare och lättare. SÅ hade jag det med crosstrainern så jag tror det gäller samma för spinning och orkar du inte deras tempo kan du ju alltid göra lite som det fungerar för dig. huvudsaken är ju i alla fall att det just fungerar för DIG. Sen om du behöver ta sakerna i din takt så gör det, du tjänar ändå inget på att må dåligt över pressen. Kram

2012-08-02 @ 02:12:53
URL: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0