Samtal

Nu har jag precis varit hos min kontakt på ätstörningsmottagningen.

 

Innan jag skulle dit kände jag mig lite osäker på vad vi egentligen skulle prata om. Mitt liv är så upp och ner och just nu känner jag att jag är på G. När jag väl var där så uppdaterade jag henne om vad som hänt på senaste tiden.

 

Jag berättade att jag varit på semester och att jag då insett att jag faktiskt har kommit en bit på vägen. Visst det är långt kvar men det är häftigt att känna att jag klarar mig utan godis! Jag har börjat bli mer medveten om mina val och successivt lär jag mig att det finns alternativ. Sen är det mycket känslor som kommer till ytan när jag tar bort mitt ”skydd och min trygghet”. Men jag måste konfrontera dessa känslor, jag måste jobba med dom för att komma vidare.

 

Nu har vi bokat in en tid igen om en månad. Jag skulle nog tolka detta som att vi går mot ett slut på samtalen på ätstörningsmottagningen. Men jag är inte riktigt redo än utan hoppas att vi kan fortsätta med samtal lite mer sällan tills jag känner mig redo att fortsätta på annat sätt.  

 


Kommentarer
Postat av: E

Kul att det går åt rätt håll för dig! Jag har hittat lite motivation igen och det känns bra, nu ska jag bara hinna med att träna och orka ha med matlådor till jobbet :P

2012-06-20 @ 14:07:14
URL: http://minstfemtonkilomindre.blogg.se
Postat av: Fia

Vad härligt att höra att du kommer framåt med din tankar och känslor. Jag hoppas verkligen att du kommer få fortsätta med samtalen tills DU känner att du är mogen att sluta. Men du måste vara öppen om att du vill fortsätta, att du känner att du har behovet.

2012-06-20 @ 22:31:33
URL: http://smalbloggen.blogg.se
Postat av: Barbro

De är med små små steg i rätt riktning som du når målen :)

2012-06-21 @ 18:56:56
URL: http://byebyekilon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0