Helgen är över

Nu är helgen över och jag har klarat mig utan en enda liten bit godis!!
 
Jo visst det är jättebra men jag har verkligen haft tid att tänka över min situation. När jag sitter hemma i soffan och kämpar mot viljan att sticka till affären så är mitt största argument till att låta bli "VILL DU BLI SMAL ELLER INTE?". Jag inser då att det handlar väldigt mycket om att jag vill vara mindre. Jag frågar mig faktiskt om jag skulle vilja sluta om det inte var så att jag blev tjock av mitt beteende. Helt ärligt så vet jag inte riktigt. Men visst, beteendet för med sig en massa andra negativa effekter också men mitt största problem (tror jag) är att jag bara blir tjockare och tjockare.
 
Jag älskar mitt godis så mycket så kan ni kan inte förstå....
 

Kommentarer
Postat av: J.

Shit vad duktigt gjort ;O vågar inte ens testa om jag klarar haha. Den frågan har jag själv tänkt på också, jag hade antagligen ätit mycket mer goda saker haha.. så det är väl tur att det syns om man missköter sig egentligen, eftersom det inte är bra för kroppen i vilket fall med en massa socker.

2012-09-03 @ 10:28:08
Postat av: smulan

Jätteduktigt gjort att låta bli godiset:) sen att du har tränat så mycket är imponerande tycker jag.
Om den enda anledningen till att du inte äter godis är för att du inte vill gå upp mer i vikt, så är det väl ok just nu. Sen kanske det egentligen finns fler anledningar men det är kanske inte bara rätt tillfälle för dig att upptäcka dom. Allt sånt här är ju en process som får ta tid. En dag i taget och du har ju tagit flera dagar nu:)
Kram

2012-09-03 @ 17:23:50
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Postat av: felicia

sv: tack snälla vad gullig du är :) det värmer att höra!

godissuger avtar destu längre man är utan.. de låter så klyschigt men det är verkligen så.. Jag är oxå en godisråtta i grunden men då jag tvingat mig själv att va utan så är det nu inte en del av mig längre.. och det är så otroligt skönt!

2012-09-03 @ 18:38:53
URL: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0