Föll

Okej, dags för lite sanning. Igår kväll föll jag så jävla hårt att det slog gnistor! Det är jättelänge sedan någon sådant hände! Nej förlåt, jag menar jag tog ett återfall, inget "föll över mig "eller "bara hände".

 

Min PT messade mig och skrev att hon var tvungen att ställa in vår träning på fredagsmorgonen och i mitt stilla sinne så log jag. Hon hoppades att jag skulle ta mig till gymmet ändå och träna men min tanke blev istället ”nu kan jag äta som FAN ikväll för jag behöver inte oroa mig för hur jag mår imornbitti”. Jag hade redan funderat över att äta men tänkt på att jag måste kontrollera mig själv så att jag klarar av träningen men istället släppte jag typ alla spärrar!

 

Jag blev själv chockad över vad jag kunde få i mig och jag tänker vara ärlig och skriva vad jag stoppade i mig.

 

Pannkakor (gjorda på 2 ägg, 2 dl mjöl, 4 dl mjölk)

Spagetti och grillad kyckling (en stor portion)

4 dl mjölk till maten

2 semlor

Ca 150 g marabou chockladkaka

 

Shit säger jag bara…

 

Idag har jag ett möte hos min terapeut på ätstörningsmottagningen och det är bra.

 

För övrigt sitter jag och tänker på marabous chokladkaka med daim just nu.  Snälla någon amputera min hjärna eller sy igen min mun.

 

Tänk om de vore så enkelt…


Kommentarer
Postat av: jossan

jag känner igen mig så hiiimla väl i dig! åh du är inte ensam, bara så du vet. Mitt beteende är inte heller sunt, men jag brukar äta så en dag i veckan. Verkligen en frosseridag. Resten av dagarna äter jag supernyttigt och förhållandesvis kalorisnåla saker.. Inte alls bra för kroppen men suck, varför är det så gott med onyttiga saker och varför vill vi ha det?! sån dum drog..

2013-01-11 @ 17:32:05
Postat av: J.

En såndär dag har jag i veckan när jag äter så "mycket". Fast det kallar inte jag återfall eller så, det är min "fria dag" bara x). Ser inte den där katastrofen riktigt som du ser.. (sen fattar jag ju att det är obehagligt om man känner att man inte har koll)

2013-01-11 @ 17:55:02
URL: http://jenniferitext.blogspot.com
Postat av: Anna

Återfall är en del av rehab, och det är ju stor skillnad på att äta så en dag och ha ätit så varje dag tidigare. När jag var mitt uppe i behandlingen och fick återfall (som det fortfarande händer att jag får) så var det mindre mat än det var från början. Stämmer det för dig också?

2013-01-12 @ 20:24:40
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Eleonor

Man kan inte ha kontroll jämt, men man kan försöka och det gör du ju. Fortsätt med det :) LITE får man äta, man kan ju försöka kontrollera mängden istället om man inte vill låta bli helt enkelt. 1 kanelbulle är bättre än 2 exempelvis. Ät den sakta och njut av den.

2013-01-12 @ 21:51:56
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: C

Ja du, du är inte ensam... Vi hamnar alla i dessa återfall lite då o då MEN det viktiga är att vi inte fortsätter! Fundera på hur du ska göra nästa gång för att ev kunna förhindra att samma sak händer igen.... Vi lär oss av läxan och tar nya tag!

Kram ♥

2013-01-12 @ 22:28:11
URL: http://carusasviktblogg.wordpress.com/
Postat av: Jenny

Starkt av dig att faktiskt skriva ned vad du stoppade i dig! Det är ett bra steg på vägen till att inte hamna i samma situation, så att det blir alltmer sällan! När man börjar tänka på vad man faktiskt gör och få med sig sin knäppa hjärna är man nog på hyfsat rätt spår... I alla fall min erfarenhet :)

2013-01-12 @ 23:05:20
URL: http://2xlblog.com
Postat av: Suz

Nya tag! Pepp'

2013-01-12 @ 23:10:59
URL: http://www.icanrestwhenimdead.com
Postat av: Linda

Nu får du bara blicka framåt, älta inte det för mkt. Kram på dig!

2013-01-13 @ 14:26:58
URL: http://losingitnow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0