En förfrågan är skickad

Hej igen. Det är måndag och jag har ställt mig på vågen men jag vågar inte ens skriva ut vad resultatet blev. Däremot tänker jag dela med mig av ett mejl som jag skrivit.

 
Kom gärna med tankar om det jag skrivit! Är det en dum förfrågan eller tror ni på det?

 

Hej!

 

Hoppas allt är bra med dig, det var ett tag sedan vi hördes.

 

Nu är det en ganska desperat Joline som skriver till dig för jag har ”tappat det” rejält! Jag vet inte riktigt vad som har hänt men jag har helt fallit ur och kan inte ta mig upp på banan igen.

 

Nu har jag en tanke som jag inte vet om den är genomförbar men jag vill ändå höra med dig. Jag är väldigt duktig på att tänka ”jag tar det imorgon” men den där morgondagen kommer aldrig! Jag skäms för att jag hela tiden letar lösningar utanför mig själv men det känns inte som att jag har något val.

 

Enligt min egen uppfattning behöver jag press på mig och jag behöver någon som hjälper mig att ”kontrollera” mig. Det är svårt att be någon i min närhet om hjälp. Jag har tänkt och tänkt men det känns inte rätt. Jag behöver någon utomstående där jag faktiskt känner lite prestige och stolthet i att fixa det!

 

Nu har jag alltså ett förslag på upplägg och jag undrar om det är något som du, eller någon annan på gymmet kan göra. Det här är förmodligen någonting utanför era ramar så var inte rädd för att säga nej om det inte skulle fungera.

 

För ett tag sedan hörde jag som hastigast om några personer som skulle gå ner i vikt på tv4s program Malou efter 10. De hade hjälp av en dietist och det sättet som han följde deras kost var via instagram. Jag tyckte det lät som en jättesmart idé!

 

Min plan är därför följande:

 

-          Jag lägger upp mina måltider via instagram -alla måltider. Personen som följer mig behöver inte följa varje måltid slaviskt men ändå titta in då och då och gärna komma med någon kommentar. Jag kommer inte följa någon strikt diet utan mitt fokus är att äta ”normalt”. Jag känner inte att jag i dagsläget behöver något stöd i kosthållningen utan det kanske kan blir en senare fråga i så fall.  

 

-          Jag lägger upp någon bild när jag tränar för att markera vilken motion jag får till.

 

-          Jag skulle vilja träffa personen ca 1 gång/vecka för att väga mig. Det behöver inte vara något långt samtal i samband med det men kanske bara en snabb återkoppling. Det viktiga är att jag verkligen väger mig framför någon.

 

Detta är mina inledande tankar. Är detta något stöd man kan köpa från er? Om det är möjligt för dig eller någon annan på gymmet att hjälpa mig så känner jag att det är viktigt att detta verkligen följs. Jag behöver någon som eldar lite i baken på mig och det FÅR INTE rinna ut i sanden.

 

Jag förstår att detta är lite av en underlig förfrågan men jag ställer den iaf!

 

Med vänlig hälsning Joline


Kommentarer
Postat av: C

Vilken toppenide!
Jag har skaffat PT och använder honom på liknande sätt. Det var det som satte igång mig och mitt magmått har minskat fem centimeter på två veckor! Motivation, och ibland press, är bra för att komma in i rätt rutin. Tycker du gör helt rätt!

2015-03-30 @ 16:30:04
Postat av: Anonym

Använder en Pt på liknande sätt. Fast väger var fjärde vecka. Funkar ganska bra. Vill inte misslyckas med vikten inför honom. Lär känna varandra också. Stort lycka till!

2015-03-30 @ 20:21:07
Postat av: Anonym

Använder en Pt på liknande sätt. Fast väger var fjärde vecka. Funkar ganska bra. Vill inte misslyckas med vikten inför honom. Lär känna varandra också. Stort lycka till!

2015-03-30 @ 20:21:07
Postat av: Annika

Toppen idé! Jag har ofta gått i tankar om att jag skulle vilja ha en PT som verkligen är där. Typ knackar på klockan 6 på morgonen för att tvinga ut mig och är med och handlar. Tänk vad skönt om man kunde anlita någon som är ens saknande självdisciplin. Hoppas du får någon som kan hjälpa dig på ett sätt som passar dig. Annars kan du ju använda bloggen som just det, berätta för oss vad du äter, tvinga dig själv att berätta för oss vad du väger även om det tar emot osv. Det blir ju inte fullt så verkligt som en faktiskt människa som är med dig, men det kanske är ett litet steg?

Svar: Jag har tänkt samma tanke! Jag skulle typ vilka ha en "personlig assistent" som gör exakt det du beskriver! Men det skulle ju ruinera en och är väl inte helt realistiskt så nu har jag iaf skickat iväg en förfrågan om det här! Och absolut, jag ska vara ärlig med er! idag har jag satt igång mitt instagramkonto så jag hoppas att några vill följa mig där! - jln.84
Joline

2015-03-31 @ 08:20:02
URL: http://enoviktigblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0