Brännsår och förmågan att stå emot

Jag har ju glömt att skriva om vad som hände i lördags! Då lyckades jag hälla kokande vätska från ungen på min fot. Det blev en tur till akuten och nu har jag några härliga blåsor som måste läka. Det satte lite stopp för min framfart gällande träning. Jag skulle ju ha gått på yoga idag och spinning imorgon men det är bara att lägga ner!Jag kan inte ens ha skor på mig utan jag har fått ha på mig tofflor i det "varma" vädret.
 
Det har säkert tärt lite på min energi och idag har jag verkligen vela äta något "gott"! Jag har varit så jäkla godissugen och jag var sååå nära. Jag förde verkligen en diskussion i mitt eget huvud men jag samlade mina inre krafter och stod emot! Istället provade jag att göra bananglass! Jag har funderat på det förut så jag har frusit ner skivad banan så det var bara att ta fram lite och mixa med kakao, vaniljpulver och lite honung. Min nya mixerstav gick visserligen sönder men i övrigt var det helt okej. Godare än vad jag trodde! Detta ska jag nog prova med andra smaker framöver.
 
Och vet ni, jag är rätt stolt över mig själv. För övrigt måste min mens vara på g för det värker ordentligt i magen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Vad synd med foten, men starkt jobbat att stå emot sötsuget och göra något eget istället. Ska ta och pröva glassen :)
Själv brukar jag blanda halvfrusna hallon med lite lätt yoghurt/fil/kvarg så det blir en krämig glass :)

2015-05-05 @ 12:55:40
URL: http://sizesixteen.blogg.se
Postat av: Viveca Jansson

Är den lika slemmig som den ser ut? Jag brukar äta lite frusna bär eller frukt när jag är godissugen, körsbär och mango är mina favoriter.
Hoppas att blåsorna försvinner snabbt!

Svar: Nej inte särskillt slemmig men det är ju en tydlig smak av banan. Man får nog typ lära sig att tycka om det.
Joline

2015-05-05 @ 15:32:01
URL: http://aceviv.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad spännande med bananglass. När det är illa för min del har jag upptäckt lindals kvarg utan socker. Nog för att jag helst vill undvika sötningsmedel så hjälper det mig i alla fall från att köpa 1 kilo godis.

2015-05-07 @ 09:42:52
URL: http://enoviktigblogg.blogspot.com
Postat av: CG

Aj aj låter inte trevligt med brännblåsorna :-( Hoppas du snart kryar på dig!

Jag tycker du är duktigt som kunnat avstå från så mycket frestelser - bra jobbat!

Kram C

2015-05-10 @ 19:21:11
URL: http://minoandligaviktresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0