Stolt över min helg!

Usch va dålig jag är på att skriva! Men det går fortsatt bra! Jag är hemma efter en helg hos vänner och jag är så stolt över min "insats". Jag brukar alltid vara den som uppmuntrar till att vi ska trycka i oss godsaker men nu var jag lugn. Det var inte ens svårt! Jag kände inte det där obehagliga behovet av att överäta allt som serverades och jag klarade den största utmaningen av dom alla! Att inte gå till butiken Hemmakväll! Herregud va det är stort för mig!
 
Det serverades tre rätters båda kvällarna men jag försökte vara sansad vid alla måltider! Men! En helt annan sak som var så tung var att vi gick på stan. Min vän är lång och smal och det är lite kämpigt att gå på stan med en "sån". Hon kan välja och vraka och nästan allt sitter fint. Hon köpte t.ex. ett par snygga skor. Jag har jättesvårt att hitta skor på grund av mina breda fötter. Att gå på stan och gå förbi speglar och även prova kläder är en plåga. Men jag försökte vara positiv och fokuserade på henne och de hon letade efter.
 
Väl hemma hos dem tittade jag mig i spegeln och jag tycker att det hänt lite saker. Lite, litegrann men jag försöker hålla fokus. Jag ska inte ställa mig på vågen nu för jag har en bra känsla i kroppen så jag ska inte låta vågen ta det ifrån mig. Det är inte värt det om vågen skulle ge mig en käftsmäll. På tisdag är det min vägningsdag och då ska jag ställa mig där men inte tidigare. Jag ska också acceptera det som står där. Jag har haft en toppenbra helg om man jämför med tidigare men det är mycket möjligt att den ändå resulterar i viktuppgång.
 
När vi kom hem så stack jag iaf iväg till gymmet, det ni!! Och imorgon har jag bokat mig på yoga och tisdag spinning. Nu är jag på g igen efter min brännskada!
 
Här har ni gårdagens meny! MUMS!
 
 

Kommentarer
Postat av: Viveca

Vad duktig du är som höll dig från godis och som går till gymmet! Det är jobbigt som det är att gå på stan själv utan långa smala personer som kan ta på sig vad fasen de vill. Det där med breda fötter känner jag med igen, varför gör de alla snygga skor så smala?!

Svar: Ja vad ska vi med breda fötter göra! Jag skulle behöva köpa nya skor nu men det känns typ omöjligt!
Joline

2015-05-11 @ 17:10:16
URL: http://aceviv.blogg.se
Postat av: jag

hej..stort grattis till dig

2015-05-12 @ 15:55:37
URL: http://www.ganerivikt33.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0