Perpektiv

Nu har jag alltså gått ner ca 10 kg sedan jag började med "mitt nya liv" i april. Jag känner mig väldigt glad, nöjd och även ganska fin. Det knepiga i det hela är dock att ca 94 kg var det jag vägde när jag gick med i XtraVaganza en gång i tiden. Då var jag sååå stor i mina ögon och nu tycker jag att jag är rätt "fin" i kroppen. Konstigt va? Perspektiven flyttas. Kanske är min benämning "fin" lite underlig men jag vet inte vad jag ska använda för ord. Jag funderar över andra ord som "smal" eller "normal" men det känns inte heller rätt.
 
Nu hoppas jag bara att det får fortsätta såhär. Under min förra graviditet hade jag en dröm om att inte gå över 100 kg när det var dags att föda... det gick sannerligen sådär. Jag vägde in mig på 117 kg på förlossningen. Mycket måste dock ha varit vatten för tre dagar senare vägde jag 107 kg och några dagar till så var jag nere på 103 kg. Sedan började jag äta och förstörde allt men det är en helt annan sak. Nu är jag här och jag vill verkligen gå ner i vikt! Jag tror att jag har en hel del bra mentalt med mig och jag hoppas att motivationen och mitt psyke ska hålla. För sanningen är jag inte är stabil just nu. Men det får jag skriva om en annan gång.
 
Just nu tuffar mitt viktminskningståg på väldigt stadigt och jag hoppas att det får förbli så.

Kommentarer
Postat av: Annika

ojoj, inte varit här på evigheter då min inriktigt i bloggandet ändrades en del! Vad roligt att du är gravid!=) Själv bloggar jag mest om pågående ivf just nu så min hjärna är helt i göra barn bubblan. Skriv gärna ett inlägg om hur graviditeten går, hur du mår osv! Så kul att läsa!:D

Svar: Tack! Va kul att du tittar in igen! Hoppas ni lyckas med ivf! Nu ska jag kika in hos dig också. Mer inlägg om min graviditet kommer framöver!
Joline

2015-10-10 @ 18:42:44
URL: http://enoviktigblogg.blogspot.com
Postat av: CG

Jag tycker du gjort ett jättebra jobb som gått ner 10 kg! Det är verkligen nåt att vara stolt över :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0