Det är jag stolt över

Jag blev glad när jag fått en rejäl kommentar och blev riktigt sugen på att ge ett svar.


Anonym om Hatar när de gör så!!:
Varför säger du inte detta rakt ut? De behöver höra det! Det är ju ett patetiskt beteende och sitta och prata sådär. Låt dem känna sig löjliga och inte du. Man ska fasiken få se ut hur man vill utan att behöva skämmas. Om du har ett socionomyrke är det ju skitviktigt att du känner dig själv och står för vem du är, oavsett vem du är och hur du ser ut och vad folk tycker om det, och inte vill gömma dig i ett hörn.

Jag och Cissi pratade faktiskt om just denna händelse i måndags och vi kom faktiskt fram till en sak. Man kan inte förändra världen. Ibland måste man istället se till sig själv och hur man hanterar sitationen. Det är svårt att förändra min familj, för dem är vikt en viktig del ;) Jag har däremot slagits länge för att min mormor ska sluta att bedömma mig varje gång vi träffas och det har gett resultat! Men i det här fallet så vill jag faktiskt inte ta striden. Jag kan ta ett steg tillbaka och tycka att det dem gör är dumt och onödigt. Men det är ju bland annat eftersom det är ett brinnade hett ämne för mig. Jag vet att jag är konflikträdd och att jag behöver bli bättre på konfrontationer. Men man måste också välja sina strider, jag tog strid för andra frågor under kalaset och det är jag stolt över.  

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för dina fina ord! Nej, jag gör inget speciellt, bara håller fokus i 100 grymma dagar! :)



Jag tycker du gör helt rätt som väljer dina strider. Bara för att man kan stå upp för sig själv betyder inte det automatiskt att striden för att faktiskt göra det inte kommer ha ett för högt pris. Tiden kanske är rätt för det senare, men huvudsaken är ju att du gör vad som är bra för dig nu! :)

2012-03-28 @ 21:26:42
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: ZtorZillen

Jag håller inte med dig. Det är klart att man kan förändra välden! Varför blir du socionom om du inte tror på det själv? Däremot kan du inte förändra andra, d kan stötta dem till egen förändring, men ingen kan tvinga någon annan till förändring. Vill du förändra världen, förändra dig själv! Genom att du tar steget kommer du också att förändra mycket mer än bara ditt utseende...det är det fundamentala i förändringsarbete...du kommer tids nog märka det i ditt arbete också!

2012-03-30 @ 17:20:20
URL: http://ztorzillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0