Svar på frågan!

Jag fick en fråga idag på bloggen om hur jag har gjort för att gå ner i vikt. Jag kan ärligt säga att jag har haft lite sunt förnuft och försökt att röra på mig... visst är det en simpel och tråkig förklaring men jag tror att när man är så pass överviktig som jag är så räcker det med små förändringar till en början. En annan viktigt sak för mig är att jag går på viktväktarmöten och väger mig varje vecka. Jag följer deffinitivt inte deras riktlinjer slaviskt men det är ett mål att veta att man ska stå på vågen framför någon annan och det sporrar mig att sköta mig!

Så mina riktlinjer än så länge är att...

Äta regelbundet
Äta bra och naturliga matprodukter
Använda stegräknare och gärna gå 10 000 steg/dag
Undvika att hetsäta (man får i sig så sjukt mycket kalorier att det är skrämmande)
Kompensera en filmkväll med godis med ett träningspass dagen efter
Men framförallt att vara snäll mot mig själv, varje steg i rätt riktning är bra! Det är ingen idé att stressa någonstans!


Kommentarer
Postat av: ♥ L A I L A ♥

Vad ska du göra nu på mellandagarna fram till nyår? =)

2010-12-27 @ 23:31:59
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: hanny

tack så mkt för svaret! :)

2010-12-28 @ 18:41:04
Postat av: MiniZillen

Vilket bra inlägg! Ska ta till mig detta.

2010-12-28 @ 22:07:25
URL: http://minizillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0