Svårigheter

Jag är allt lite orolig inför det här med jul! Det har ju gått rätt bra på sistone med min vikt men vad kommer att hända när det blir jul?! Jag känner redan paniken och ångesten eftersom jag vet att jag inte är så bra på att kontrollera mig själv... Så jag måste väl hitta någon balans där. Att man får unna sig lite på jul och inte ha ångest för det! I lördags gjorde jag min egen lilla "ångbastu" i duschen och satt gå golvet och bara myste!! Då försökte jag köra lite mental coaching med mig själv och förberedde mig för hur jag ska klara jul! Det kändes faktiskt rätt bra, jag tror att jag kan klara av att ta någon bit här och där och vara nöjd med de! Jag har nog besegrat mitt absoluta sockerbehov för stunden så det är till min fördel iaf.

Till denna underbara juletid, när vi alla vill finna julefrid 
Är väl inte de svenska ordet lagom mer passande, när små tomtefötter kommer tassande
En bit här och en bit där, äta lagom och vara nöjd, det gör julen till en fröjd!


Kommentarer
Postat av: H

Testa att äta dig riktigt mätt på det som är nyttigt tex lax, ägg, sallad.. Är man mätt så kanske man inte blir lika sugen iallafall. Tur att julafton bara är EN kväll. Så går den kvällen åt skogen så är det inte sån big deal egentligen.. :)

2010-12-21 @ 10:19:21
URL: http://happyweight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0