Alkoholförgiftning

Ja det blev ingen uppdatering igår för... jag var sängliggande! Jag dricker inte ofta... och ibland när jag dricker så glömmer jag lixom bort att man inte kan dricka hur mycket som helst. Ett annat problem är att människor omkring mig inte riktigt förstår att jag har druckit väldigt mycket...

Hur som helst så var jag ute med jobbet och jag drack alldeles för mycket. Jag insåg vartefter kvällen framled att "det är inte bra" jag var ju så jäkla full!! Jag kom hem iaf och spydde... Sen gick gårdange ut på att ligga i sängen fram till kl 2. Jag fick endast i mig lite vatten och lite nyponsoppa. Vid 3 kom mamma så då släpade jag mig upp och la mig i soffan. Hon hade med sig fruksoppa och efter ett glas med det så spydde jag igen. Sedan drack jag lite vatten och nyponsoppa, dags att spy igen. Till sist provade jag ännu ett glas med nyponsoppa, ett glas med vatten och några godisar (killen hade med sig lite hem och jag kunde inte låta bli), allt kom hur som helst upp igen och nu var klockan typ 7 på kvällen. Men då fick jag antagligen upp de sista "onda" för sen kändes det bättre. Idag har dock fortfarande kännt mig dålig, trött, slö och svimfärdig.

Usch va jag inte kan kontrollera mig själv ibland! Jag skulle däremot verkligen vilja veta vad det är som händer i min kropp när det blir såhär? Är jag typ alkoholförgiftad och kroppen klarar inte att ta emot något förens den har "renat klart" mina inre organ? Ja pinsamt är det hur som helst!! Och inte bra!!


Kommentarer
Postat av: Amelie

Hej! Tack för din kommentar i min blogg :) Låter som en tuff dag igår, det är sånt där man gör nån gång ibland men det är ju verkligen inte skönt. Jo jag har gått ner 15 på 12 veckor, men jag går ju på itrim och då är det helt normalt. Det bygger ju lite på att man ska gå ner mycket först för att få en snabb start, och lära sig hålla vikten när man kommit ner. :) Sov gott!

2010-11-22 @ 22:50:32
URL: http://thereturnofamelie.blogspot.com
Postat av: Malin

Hihi, vad roligt att du tycker att det är häftigt att jag pluggar till präst! :D Man kan få lite olika reaktioner på yrkesval och vissa yrkesval är mer laddade än andra liksom... Vad gör du på praktiken i kyrkan då? Det är alltid roligt och nyttigt att se och uppleva olika arbetsmiljöer, även om man inte tänker jobba där sedan :)

2010-11-23 @ 01:00:26
URL: http://citronsocker.blogg.se/
Postat av: SuperSHEro

Jag har själv perioder när jag också mår så där dåligt av alkhol, tycker det har blivit värre med åren också? Kanske är det kroppens sätt att säga till dig att sluta trycka i dig det där giftet? Och alkohol i kombination med diet kan ju också ta lite extra.

2010-11-23 @ 21:31:29
URL: http://supershero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0