Dag 19: Lycka

Jag skulle ju kunna vara jävligt tråkig och skriva att godis gör mig lycklig... men det ska jag INTE! Jag ska istället prata om helt andra personliga lyckokänslor i mitt liv.

För det första kan jag känna lycka för väldigt lite. Att vakna upp ute på landet på min sambos familjs gård är lycka. Att ligga och lyssna på naturen ljud och höra en liten katt eller en STOR hund tassa upp för trappen får mig att le.

När jag och min sambo åker på roadtrip tillsammans är också lyckostunder för mig. Jag känner mig så trygg vid hans sida och vi har timmar framför oss tillsammans, bara vi två.

Jag älskar också att bara ge mig hän åt saker och glömma bort allt annat. Med en ljudbok i öronen så är jag gärna i trädgården en hel dag, bakar bröd, ljuter ljus, plockar bär, gör sylt eller stickar. Ja det är faktiskt sanningen. Jag skäms lite när jag skriver sånt men va fan, det är ju min verklighet, det är vad jag gillar!

Idag kände jag en annan typ av lycka också. Jag hade nog glömt det litegrann men jag släpade iväg mig på ett spinningpass och shit va underbart det var! Vissa stunder under passet så... ja, jag kan inte beskriva det men då känner jag lycka. Men varför glömmer jag det? Varför struntar jag hellre att gå på passet när jag borde komma ihåg vilken underbar känsla det ger i kroppen!!

Ja, ja det var några lyckorus i mitt liv :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0