Dag 1: Vem är jag?

Igår ljög jag visst litegrann. Jag kom i säng halv 3 och var inte så sugen på att uppdatera bloggen då. Men nu börjar jag iaf!!

Dag 1: Vem är jag?

Ja, va tusan svarar man på detta. Jag är 26 årig tjej som pluggar till socionom. Jag pluggar på en annan ort än jag bor så just nu har jag distansförhållande med min kille.

Jag har varit en orolig själ men vill nog påstå att fler och fler bitar faller på plats inom mig så idag hoppas jag att jag är en god, glad och någelunda ödmjuk person. Jag tycker det är viktigt att ta hand om varandra och vara snäll, en hjälpande hand betyder så mycket!

I takt med att jag funnit mig själv och mina bitar så har jag också vågat släppa fram den skapande personen inom mig. Det bästa jag vet idag är att få "förlora" mig själv i bakning, stickning eller annat pyssel.

Jag är en rätt lugn person och ingen som drömmer om att resa jorden runt eller så. Jag tycker faktiskt om att upptäcka Sverige och än så länge finns det mycket kvar att uppleva här. Däremot skulle det säkert vara skillnad om jag hade en världsvan kille som rest mycket, då skulle jag kanske våga vara lite så också. Men som livet ser ut nu så är jag fullt nöjd med en lugnare Sverigeliv.

Vänner-fronten är faktiskt en någelunda känsligt område. I takt med att man pluggat på annan ort har man glidit ifrån (och växt ifrån) gamla vänner och idag skulle jag nog egenligen kalla mig rätt ensam. Jag har många vänner men har inte så många närmare vänner. Min allra bästa vän har flyttat utomlands så det är rätt tungt. Jag tror det är svårt att finna någon som man klickar så bra med. Speciellt när man har dom problem som jag har. För helt ärligt är det inte så lätt att hänga med smala tjejer med helt andra livssituationer när min problematik känns som en så stor del av mig själv!

Ja men det får väl räcka som förklaring. Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: MiniZillen

Mycket intressant inlägg. Vi är rätt lika du å jag. Jag är utbildad socionom, har också matmissbruksproblematik som jag brottas med varje dag. Inte heller så många vänner. Gillar också att baka, sticka, virka å pyssla ;) Tror vi kommer klara detta tillsammans! Hejja dig!

2011-01-23 @ 14:41:06
URL: http://minizillen.blogg.se/
Postat av: Bantarbritta

Oh, du bor inte här i trakten? (Västernorrland). Jag säger som MiniZillen även om jag inte är socionom så är jag matmissbrukare, flyttat ifrån mina vänner och älskar att pyssla på alla möjliga vis!

2011-01-23 @ 19:34:10
URL: http://bantarbritta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0