Dåligt samvete

Som RMS skrev i en kommentar till mig så väcker det sockerdemonen i mig när jag äter sött. Det känns verkligen som att det är så! Men tyvärr har jag något att bekänna. På fredag ska jag åka på finlandskryssning med en kompis och jag vet ju hur det kommer gå. Det kommer att åka ner en hel del kolhydrater och det gör lite ont i magen när jag tänker på de.

Tänk att jag faktiskt känner mig skyldig gentemot er, mina läsare. Jag vill ju vara stark och duktig och göra kloka val. Men ibland gör jag ju aktivt dåliga val och jag har ju tänkt att dricka en hel del, dansa och äta gott, så är det och jag tänker INTE bara dricka rödvin och krångla med menyer och grejer. Självklart kommer jag försöka göra kloka val men jag tänker också leva och ha kul! 

Men jag ska försöka lägga alla dåliga tankar och känslor bakom mig. Jag ska ha kul utan att äta maniskt! Livet är fullt av utmaningar och jag LOVAR att jag ska dansa gärnet för att kompensera för alla drinkar ;)

Kommentarer
Postat av: Heidi

Må inte dåligt över det. Nu kommer du inte kunna göra bra val men du kan anpassa dig så gott du kan Drick inte jouice till frukost, njut av gott protein på buffén och drick drinkar med gott samvete att du gör det du kan och vad du är möjlig att göra. Du dricker ju faktiskt inte drinkar varje dag och det är inte varje dag du är på kryssning. Jag menar, om du ändå inte kommer kunna äta så nyttigt som du vill kan du lika gärna njuta av det ordentligt och välja bort alla tråkiga kalorier som bröd m.m och slösa dina kalorier på goda drinkar ;) Du har semester och njuuuut!

2011-07-26 @ 22:45:24
URL: http://fit4life.shapemeup.se
Postat av: RMS

Självklart ska du roa dig kungligt. Man lever (kanske) bara en gång. Har själv varit på kryssning nyss och det blev en hel del kolhydrater, helt enligt planen. Ingen fara med det. Fest är fest och vardag är vardag. Och man blir ju faktiskt inte tjock för att man festar till det ibland, utan för att man har gör festmaten till vardagsmat. Jag håller med Heidi, och tipsar också: ät det du VERKLIGEN längtar efter och är sugen på och strunta i det andra så är mycket vunnet. Ha det så roligt!

2011-07-27 @ 13:59:53
Postat av: RMS

...och väg dig inte närmaste veckan efter att du kommit hem, kolhydraterna kommer att binda vatten i kroppen så att du tillfälligt väger mer eller står still på vågen men det försvinner sen.

2011-07-27 @ 14:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0