Glädjas åt det lilla

Jag undrar egentligen vad ni läsare tycker om mitt knepiga leverne... men det är ju min blogg så det är väl bara att jag skriver alla sjuka saker jag har för mig för det är ju saningen!

Idag var jag iaf på spinningen. Det gick okej men mitt knä spökar. Efter tjejvasan så har det varit lite ajigt i knäna och så har jag aldrig haft förr! Men jag försökte ta det lugnt iaf. Sen gick det värre dock... jag hade en Ben & Jerrys förpackning i frysen (det var den sista godsaken jag hade kvar i mina gömmor) och den rök idag. Jag satt i min säng och tittade på Glee och moffade i mig hela till typ mellis.... inte bra alls. Imorn är det helg också och då är det ännu svårare att stå emot. Suck för mig. Men va fan, jag tränade idag iaf och ikväll blev det en fruktsallad som jag delade med en av mina sambos så det känner jag mig redan stolt över! För visst gäller det att glädjas åt det lilla : )

Kommentarer
Postat av: JD | 65 kg ska bort!

sån glass är väl för gott.

unnar du dig aldrig något?

2011-03-11 @ 09:28:58
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Bantarbritta

Eftersom vi lider av precis samma problematik så förstår jag nog dig så gott man kan förstå! Man skäms enormt över att man lätt kan äta en hel ben&jerrys och hade man haft annat hemma hade man säkert tryckt i sig det också trots illamående. :(

Det är nog extra svårt när man som du bor "själv" som du ändå gör just nu. Du har väl ett eget rum som du kan smita undan på och göra lite dom du vill? Jag är ju under sträng bevakning av min sambo, men ändå lyckas jag smyga... även han som har samma problem...

2011-03-11 @ 09:50:43
URL: http://bantarbritta.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ben & Jerry är dundergott! Jag och sambon har begränsat oss till att MAX köpa en glass i månaden. Jag har dock inte gett mig på min för denna månaden än...hehe. Kämpa på, visst ska man glädjas åt det lilla! Så länge man inte ger upp så är det framsteg!



Sv: Du frågade om maten, och jag går inte efter någon diet eller något, utan äter det mesta, dock med måtta. Försöker äta lite av pasta, potatis och ris och mer av grönsaker/sallad. Jag tänker som så att någon gång i livet kommer jag att nå min målvikt, och då ska jag kunna äta "normalt", och jag måste få in det tänket redan nu. Jag äter nästan INGA lightprodukter och mycket är ekologiskt/krav av det jag äter. Som kemist och biolog vet jag vad E-nummer står för och jag försöker undvika tillsatser.

Eftersom jag har en sjukdom där jag inte får belasta med vikter så tränar jag utan dessa, går mycket, tränar med pilatesboll osv.

På fredag/lördag brukar jag unna mig något gott, en lyxigare middag, lite popcorn eller vad jag nu känner för. Jag har bestämt mig för att jag ska unna mig, och att jag kan äta allt med måtta :)



Lycka till nu och kämpa på! Det är bra att ha någonstans att skriva av sig på. Läser din blogg varje dag!



Peppkram!

2011-03-11 @ 11:41:03
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: JD | 65 kg ska bort!

jag hoppas kunna hjälpa dig.. kanske:

http://liiiiinda89.blogg.se ? :)

2011-03-11 @ 12:35:51
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: JD | 65 kg ska bort!

glad att kunna hjälpa till :D

2011-03-11 @ 18:43:21
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: MiniZillen

håller med bantarbritta. känner igen mig exakt i det du skriver!

2011-03-11 @ 20:31:24
URL: http://minizillen.blogg.se/
Postat av: RMS

Hej, jag läste en bok för ett par veckor. Jag är helt omvänd. Känner att jag måste dela med mig. Den heter Matrevolutionen, skriven av Andreas Eenfeldt (han som kallas kostdoktorn, du som har koll på viktbloggar). Om hälften av det han skriver är sant så känner jag att måste ge teorin en ärlig chans.

Ha det så gott!

Kram

2011-03-11 @ 21:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0