Tankar om handlandet och ätandet

Jag tänkte på en sak igår. Det här med mitt ätande och handlandet för att kunna äta. Jag erkände för min kille att jag kan gå till 3 olika butiker för att jag skäms och vågar inte handla allt på ett och samma ställe. Det känns som att personen i kassan kan se in i min själ och vet att jag ska gå hem och trycka i mig allt! I måndags handlade jag faktiskt allt på ett och samma ställe men då intalade jag mig att det kan ju faktiskt se ut som att jag ska ha lite kalas hemma... Det spelar också roll vad det är för person som sitter i kassan. Jag väljer gärna någon äldre person för det värsta jag vet är unga smala tjejer i kassan BLÄ!

Är det inte underligt så säg...

Kommentarer
Postat av: Rosadun

Mjo lite underligt kan det nog ses...men det är ju "bara" i ens hjärna det är så...för affärerna vill ju bara sälja så mycket som möjligt. Intalar jag mig själv i alla fall. Men jag kan erkänna att jag känner igen mig i det tänkandet

2011-03-26 @ 21:22:18
URL: http://rosadun.blogg.se/
Postat av: Katja

Jobbar själv i butik, och är kanske vad du anser "ung och smal", haha. Men jag har då aldrig reagerat på vad någon köpt, någonsin... Det är snarare de äldre tanterna som bryr sig vad folk köper, de skvallras en hel del bland dem, lite mer inbitna gamla tanterna ;)

2011-03-28 @ 12:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0