Missar så mycket

Vet ni en sak, jag har faktiskt typ missat hela sommaren. Jag gjorde ett kunskapstest på jobbet om missbruk och insåg återigen hur mycket det är som passar in på mitt liv. Det stod bland annat att missbruket blir det viktigaste och annat får stå åt sidan, som vänner och sociala sammanhang. Och så har det verkligen varit i sommar. Undermedvetet så var väl min tanke att jag skulle ligga under en sten tills jag blev smal och sen komma ut igen. Men jag blev ju inte smal. Och ändå ligger jag under den där jävla stenen och tänker, ja men senare, senare då känns det bättre. Jag har missat så mycket, och jag fortsätter och missa saker, jag säger nej till luncher med kompisar för jag är rädd att jag inte kan välja ett bra alternativ. Jag vill inte gå hem till min syster när hon vill bjuda på spontanfika en kväll för jag borde inte fika. Jag vill inte gå på kompisens födelsedagsfest för jag vill inte frestas av allt gott. 

Fan alltså rent ut sagt! Man bara slits fram och tillbaka mellan vad som är rätt och fel! Tänk om jag inte göra bra val då! Tänk om jag inte kan gå på kalas utan att ta tårta?! Tänk om jag också vill äta riktigt mat på restaurangen och dricka rödvin till manten?

Nu är ju svaret på detta rätt enkelt egentligen, ja men då kommer du inte gå ner i vikt. Nej, kanske inte. Och visserligen är det det jag vill! Jag vill verkligen gå ner i vikt! Men jag är ju dum i huvudet, jag är rent ut sagt dum i huvudet. Man talar om den där botten, botten man måste träffa för att orka vända upp igen. men jag har inte hittat någon magisk botten som gör att jag en dag vaknar upp och är redo att vända upp. Ska jag kanske låta mig falla, bara släppa loss totalt och hoppas att botten kommer? Nej, det tänker jag faktiskt inte göra, just nu tänker jag ta var dag som den kommer.

Kommentarer
Postat av: Linda

Oooh vad jag är seg. Nu ska jag svara på din kommentar från augusti. Fan jag har haft bloggen helt på hyllan. HAHA!



jag har alltid massor i mitt liv och om jag inte har det så fixar jag så jag får det.



Hoppas allt är fint med dig!

2011-11-06 @ 19:29:51
URL: http://liiiiinda89.blogg.se/
Postat av: Danielas Lchf-Blogg

Väntar på uppdatering!;)

2011-11-17 @ 22:45:52
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogspot.com
Postat av: erica

Vet precis hur du känner, kunde lika gärna varit min sommar du skrev om.

Jag har dock nått min målvikt och är smal men är otroligt rädd för att gå upp igen

2011-12-04 @ 14:29:39
Postat av: Pärlan

Åh vad jag känner igen mig! Jag vet EXAKT vad du menar! Jag tänker hela tiden att jag inte ska göra si eller så bara för att jag ska vänta med det tils jag gått ner i vikt. Men går jag ner i vikt? Nej. Snart känns det som att hela livet (åtminstone ungdomsåren) passerar förbi utan att jag hunnit göra allt jag vill. Och enbart för att jag är fet. Är det värt det? Inte det minsta. Men kan jag motstå allt gott att äta för det? NEJ. :(

2011-12-07 @ 13:30:03
URL: http://balanceinsideout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0