Tack för alla fina kommentarer!

Era fina kommentarer igår har verkligen fått mig att tänka!

 

Jag älskar ju att blogga, det är härligt och avslappnande, men visst, jag känner en press att jag borde uppdatera varje dag. Men den värsta stressen är faktiskt det faktum att jag känner mig pressad att skriva att det går bra för mig! Jag vill inte göra er besvikna och jag vill inte att ni ska tycka att min blogg är nattsvart. Jag vet inte vad som rör sig i era huvuden där ute, eller vad ni har för inre monster att besegra men mitt monster är helt enormt! Jag blir rädd för mig själv och mitt agerande. Jag kan inte förstå hur något som socker kan få mig att ljuga, välja bort vänner, missköta mig själv, mitt hem och mitt jobb. Inatt drömde jag till och med om suget efter godis! I drömmen var jag ensam på kontoret och därför fick jag inte lämna det. Ändå lämnade jag tomt bara för att suget efter godis var så stort! Men jag ska klargöra en sak, riktigt så illa är det inte vi verkligheten men jag lovar att jag slås med mina inre demoner hela dagarna!

 

Så vad är resultatet av dessa tankar då. Jo att jag inte vill sluta blogga nu. Jag vill nog inte heller ta en paus, inte än iaf.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vännen, jag önskar att du kunde se hur fin och fantastisk du är! Jag är jätteglad att du inte vill sluta blogga, för du skriver på ett sådant sätt som gör att man kommer tillbaka för att läsa mer. Skriv det som du vill skriva om, oavsett om det är svart! Och när det gäller ätstörningen, jag känner igen mig så väl! Jag "misshandlade" mig själv mentalt i flera år, det var väl klart att det var fel på mig som ljög, gömde mat, och hellre satt hemma med min hetsätning än träffade vänner! Men det ÄR sjukdomen, INTE DU! Och det går att bli frisk. Du kommer att bli frisk, ge inte upp bara!

2012-08-03 @ 09:40:20
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: smulan

Det är ju bara du som kan känna vad som är rätt för dig. Men du ska INTE känna press att uppdatera varje dag, du gör ju det här för din skull, då sätter du villkoren. Ingen press att bara skriva positivt heller. Livet är inte ett enda stort leende. Det är upp och ner, ibland lättare och ibland svårare. Om jag ser på mig själv som en blogg läsare, så kan det kännas bra att se att det finns andra som har dåliga och jobbiga dagar, inte bara jag. Men om de kan sen få en bra dag, då kan jag få det också.
Så känn efter vad du vill och om du bestämmer dig för att fortsätta så skriv när du har lust, inte när du tror att du borde skriva.
Kram

2012-08-03 @ 12:13:13
URL: http://blogg.amelia.se/smulan
Postat av: Anna

Sänder massa styrkekramar

2012-08-03 @ 13:21:38
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se
Postat av: EE

Det är lätt att saker tar över ens liv, och ännu svårare att bli av med det. Men tro mig, det som krävs är tålamod och tid. Hade något som plågade mig ungefär på samma sätt. Vänner försvann, det gjorde sig påmint i drömmar och påverkade mig i många situationer. Men jag LOVAR dig att det går över och att man hamnar där man vill! Här har du ett levande exempel. DU KOMMER FIXA DETTA!!!! Och du, känn ingen press med bloggandet. Tänk på att göra saker du mår bra av. Om det "bara" är en sån sak som att låta bli att blogga en dag eller två. Fast jag måste även tillägga att jag verkligen gillar din blogg och tycker att det är kul när du har uppdaterat :).. Kram!

Svar: Va glad jag blir att du gillar min blogg! Och tack för din kommentar, det värmer!
Joline

2012-08-03 @ 21:41:13
URL: http://matenochtraningen.blogg.se
Postat av: Linda

För min del behöver du inte skriva bara positiva saker. Jag förväntar mig inte bara att läsa att allting gårt bra och känns bra. Jag tycker att man ska kunna blogga om verkligheten också. Men du ska absolut INTE känna att du måste uppdatera varje dag. Det är helt upp till dig om när du skriver och precis vad du skriver och jag finns hä'r, läser, "lyssnar" begrundar och kommenterar. Kanske kan du få styrka från oss som följer dig? Kram

Svar: Ja ni ger mig verkligen styrka och ni inspirerar!
Joline

2012-08-04 @ 01:19:17
URL: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0