Rapport dag 2

Denna dag har gått ganska bra! Jag sitter här efter kvällen innebandy och känner mig ganska stolt. Jag gjorde dock ett avsteg från planering och åt 2 lussebullar, pepparkaka och en chockladpralin till morgonfikat. En kollega hade bakat fika och nej, jag kunde inte stå emot. Men egentligen finns det inget som säger att jag måste stå emot heller. Det var dock lite överdrivet att två lussebullar men jag fullkomplig älskar lussebullar! Men tillbaka till det här med att så emot. Det jag gör nu handlar främst om att "strukturera bort" mina hetsätningar på kvällarna och därför kan jag stolt säga att jag nu har klarat min första kväll!

 

Egentligen känns det lite smådumt att ha dragit igång det här lagom till jul då det bjuds på så mycket gott till höger och vänster. Men jag får se till att göra mina val, jag kan inte unna mig något varje dag för då kommer jag ingenstans med min viktminskning.

Jag är stolt iaf och tänker gå och lägga mig med ett leende på läpparna!


Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt! Alla vinster är en vinst, oavsett stor eller liten och om kvällarna är värst för dig tycker jag det var en stor vinst att klara första kvällen! :)

2012-12-05 @ 15:41:03
URL: http://tryingtogetfit.blogg.se
Postat av: smulan

Låter som en jättebra idé att lägga dig med ett leende på läpparna:) Fortsätt med det, det är en bra vana, haha.
Tycker det är starkt att börja med detta just nu innan jul. För mig är december den svåraste månaden på året, men just nu går det jättebra och det ger mig hopp om att det möjligt att minska i vikt trots att julen närmar sig. Så kör på du tycker jag, med ditt upplägg, du fixar det!!
Kram

2012-12-05 @ 20:04:21
URL: http://https://smulgubben.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0