Återigen denna kärlek

Jag vill skriva lite mer om det här med kärleken till ätandet. Utveckligen på området går ju verkligen framåt och förr trodde jag att det bara hade med dålig karraktär och typ en en taskig bakgrund att göra. Men idag tror jag deffinitivt att jag är biologiskt extra känslig för socker. Jag tror även att det är psykiskt på grund av att jag har kopplat så många känslor till ätandet. Jag vet inte riktigt varför för visst har jag alltid älskat att äta men det är först sedan jag gick med i Xtravaganza som det spårade ur totalt. Då startade besattheten, eller iaf en besatthet som jag vet medveten om. På senare år kan jag t.ex. åka iväg till affären en pirrig känsla i kroppen, shoppa loss på mitt godis och riktigt skutta upp för trappan hem för att få mysa ner mig i soffan och gå loss på min godisskål. Jag kan ha ett sådant leende på läpparna när jag far runt i lägenhten och gör iordning allt inför "vår" stund, mitt och godiset och teven.


Och sedan äter jag, äter tills det i princip sprutar ur öronen. Jag måste lixom känna mig full, i princip känna mig illamående och nästan hög på allt socker. Då kan jag ligga där avdomnad i soffan och bara lulla runt i min sockerdimma.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det är som om du beskriver mig. För mig gick det utför första gången jag gick med i Vv, sedan har det spårat ut flera gånger, men alltid när jag medvetet försökt gå ned i vikt genom att vara väldigt strikt med diet. En ond cirkel liksom.



Det är också anledningen varför jag inte kan göra såna saker längre, för jag trillar tillbaka i mitt missbruk. Jag missbrukade kolhydrater, allt från potatis, godis men framför allt bröd.



Det går att ta sig ur, det är det viktigaste! Det går, men det krävs mod och stöd från omgivningen. Och mest av allt måste man nog vara redo för en ordentlig resa i sig själv.

2012-01-22 @ 22:28:37
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: jenny

Sv. haha jag fick också lite dåligt samvete för jag hade också glömt den, bra att vi var två iaf haha :-)

2012-01-23 @ 12:02:43
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: Jenny

Än en gång - vi funkar så lika! En till "läskig" sak, jag har också varit med i Xtravaganza... :P Verkar ha gått lika bra för oss båda, hehehe...

2012-01-23 @ 19:34:05
URL: http://intelikatung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0