Hur gick det?

Ja det är väl lika bra att jag erkänner, gårdagen gick inte alls. Mamma kom över och jag var som sagt riktigt låg. hon frågade vad det var och jag sa att jag inte vet om jag vill prata om det. Då sa hon att om jag inte vill prata om det så behöver jag inte. Så vad gjorde jag? Jo höll tyst så klart. Sedan gick vi en sväng på stan och hon tyckte att vi skulle fika, så ner åkte en semla och en liten biskvi. Sen var jag inte sådär fasligt sugen men köpte ändå en 200 g chokladkaka och en påse sura bilar. Tänkte även att jag skulle köpa sushi men dom hade stängt! Väl hemma tänkte jag då att spegetti och bacon vore ju inte helt fel. Men vi hade ingen spagetti. Vi ska försöka undvika pasta och därför hade jag inte köpt någon ny! Paniken spred sig för en stund men sen hittade jag 2 stora tacobröd i frysen så det blev tacosvull och godissvull!

Och vad kände jag sen tror ni? Jo jag kände mig stark och hoppfull. Va fan håller jag på med?! Nu får det vara slut med sån här idioti. O idag är det en ny dag och visst är jag riktigt sugen på att svulla idag också. MEN, jag tittade faktiskt på Biggest looser igår. Jag har aldrig gjort det tidigare för jag har tyckt att det är helt idiotiskt men jag fick faktiskt lite ispritation så jag bokade in mig på att pass idag. Så nu sitter jag här i träningskläder och ska cykla iväg!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra jobbat med träningen!! Hoppas passet gick bra? Ibland tror jag att man helt enkelt måste börja i ena änden, det blir för mycket att sluta med godis, börja äta nyttigt och börja träna. Så det kanske räcker till en början med att börja träna, så kan man bege sig iväg på ett träningspass när suget sätter in och göra det istället liksom :) Eller så är det bara ännu en ursäkt till att jag inte lyckas sluta...

2012-01-12 @ 17:01:25
URL: http://intelikatung.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag håller med Jenny helt och hållet! Det kanske är bäst att ta bort fokus från maten och börja från ett helt annat håll? Börja med motionen och fokusera på den!

2012-01-13 @ 09:14:18
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Pärlan

Fan vad grym du är! Skitbra med träning :) Kan dom, kan vi ;) Klart man äter fast man inte är sugen, för då har man ändå "garderat sig".

Om jag t.ex vet att det finns choklad hemma när jag kommer hem, och så har sambon ätit upp det kan jag få typ fullständig panik. Eftersom jag då har gått runt och tänkt på den där chokladkakan (eller vad det än må vara), som en lungnande känsla. Och sen finns den inte där... Jag kan bli arg på honom då. Trots att det inte är hans fel :P Men fan vad jobbigt det är just då...

2012-01-13 @ 12:50:19
URL: http://balanceinsideout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0