Lite hård

Okej, jag kanske var lite hård i mitt inlägg igår. Men va tusan, jag måste väl få skriva av mig! Det är nämligen väldigt skönt att lätta på trycket!

Kanske var jag lite extra arg eftersom gårdagen gick åt pipsvängen!!! Jag skulle gå till mormor med lussebullar och bullar som jag hade i frysen men.... jag kunde helt enkelt inte låta bli att trycka i mig några först! Jag kom hem efter jobbet och gick av och ann tills jag kom fram till att, ja men va fan, jag kör. Så ner åkte 2 bullar och 2 lussebullar. Sen gick jag till mormor med resten och på vägen hem köpte jag en påste m&m:s och en påse sura bilar. Detta satt jag sedan och tryckte i mig till Sverkers strid mot övervikt och fetma!

Så här fin blev för övrigt min tunga efter orgien igår! M&M:s ger fin färg! Som tur var upptäckte jag det själv i spegeln och insåg att jag nog behöver hålla munnen stängd resten av kvällen för att inte avslöja mitt syndande!



Kommentarer
Postat av: Barbro

Ja visst är de ju så.

Och vi är många.

2012-01-10 @ 21:25:59
URL: http://byebyekilon.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag sökte hjälp på en ätstörningsklinik. Nu vet jag ju inte var i landet du befinner dig, men här hade jag lyxen att ha en nära till hands. ;) Jag fick vänta ca 2 månader, sedan drog KBT igång. Det är just KBT i grupp som hjälpt mig, tillsammans med dietist och motion. stor kram

2012-01-11 @ 09:11:13
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Anna

Då förstår jag absolut! Men hjälp via vårdcentralen kanske? Att få en remiss till en psykolog? Har du läst någonting av Lisbeth Stare?

2012-01-11 @ 10:13:58
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Pärlan

Att bryta en ovana som hållt i sig så länge och ett hetsätande tar tid. Men det får ta tid! Se alla små som stora framsteg! Och trots att du åt bullarna så velade du faktiskt en stund, nästa gång kanske du till och med låter bli? Oftast dövar man ju ångesten av att man ätit onyttigt genom att äta MER onyttigt :P Det blir bara en ond cirkel och den är grymt svår att bryta. Men en dag kommer du stå där, sjukt stolt över dig själv, och känna att du lyckats :) Kram!

2012-01-11 @ 12:22:38
URL: http://balanceinsideout.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0