Förlåt, psykiska problem del 1

Jag önskar att jag kunde bjuda er på mer positiva ord idag men så är inte fallet.

 

Det blev en morgonpromenad imorse också men en lite kortare för jag hade svårt att komma upp. Ska jag vara ärlig så känner jag mig faktiskt rätt nere just nu. Det känns värre en vanligt och jag är lite på vippen att bryta ihop. Jag kan inte svara på hur länge de har känts såhär men det har varit extra tufft ett tag. Men jag blir så less på att jag ska vara så svag. Jag vill ju vara en stark och trygg tjej så varför känner jag mig som en liten frusen och ensam fågelunge?

 

Jag vill förändras och jag har både min kontakt på ätstörningsmottagningen och min kontakt på gymmet. Men nu känns det som att jag bara vill trycka på en pausknapp och få andas en stund. Jag skulle faktiskt vilja trycka på en pausknapp till hela mitt liv så jag får komma igång och komma ikapp…

 

Det är inte så att hela livet är skit men det är bara extra tungt just nu. Jag önskar att det fanns en konkret anledning men jag kan inte hitta någon. Jag vill ju bara ha min ork och energi tillbaka!

 

Det känns som att jag tvivlar på precis allt just nu och det är riktigt illa!

 

Men varför mår jag såhär och vad ska jag göra för att förändra det?

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Stora kramar till dig! Bara andas och ta dig igenom den här minuten. Sedan tar du nästa. Och nästa. Rätt som det är har du tagit dig igenom en hel timma.

Det är okej att må skit emellanåt, även om man inte vet varför. Du är en fantastisk människa som går igenom något riktigt svårt just nu. Bara andas och ta dig igenom minut för minut.

Svar: Du är guld värd!
Joline

2012-07-11 @ 10:58:47
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: Linda

Vad leden jag blir av att läsa att du mår så här just nu. Men ibland är man bara nere och medan man sitter där så kan det vara svårt att veta riktigt varför. Ibland kanske en konkret anledning inte heller finns att finna, även om man börjar undersöka. Vad jag dock vet är att kroppen inte brukar älska stora förändringar eftersom den är lat och helst vill ha det som den haft det. Det är dvs, till man tagit sig över en peak och kroppen inser hur det är att må annorlunda. Jag tycker absolut att du ska andas ut. Kanske ska du prata med någon, om något annat än ditt matmissbruk, om dig och den personen du är på alla andra plan. Jag kan dock ge dig rådet att försöka, om du kan, fortsätta träna. Men den här gången inte för att du ska tappa vikt eller hålla vikten, utan för att träning besvisat har samma effekt på kroppen som antidepressiv medicin, vilket så klart naturligt kan få upp ditt välmående. När du mår bättre så kanske du orkar se förbi alla hinder och ta dig vidare. Men är det så att du inte orkar och behöver ett andetag så tycker jag att du ska ta det. Ta hjälpen du kan få och prata om det, högt, med dina vänner, din familj eller om du har sambo. Och så upprepar du för dig själv, minst fem gånger om dagen "Jag är frisk, jag mår bra, just nu är allting precis som det ska vara". Har du möjlighet så köp boken Kraften (bok nr två av the secret). Den kostar inte så mycket, är väldigt lättläst och det är absolut värt det! Kramar till dig

Svar: Tusen tack. Jag som trodde att alla skulle sparka bakut för att jag är svag men tack för dina värmande ord!
Joline

2012-07-11 @ 11:16:23
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tycker inte du är svag, jag tycker du är människa! Jag hoppas din kraft snart kommer åter

2012-07-11 @ 11:59:03
URL: http://goingsmaller.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

gumman då, du är verkligen inte svag. Att du vågar erkänna för dig själv att du mår som du gör är eorhört starkt! Du är så modig!!
Du kommer ta dig ur det, det är jag övertygad om. Du kanske ska ta en dag då du bara gör något kul så att du inte behöver tänka så mycket? STOR KRAM

Svar: Tack, tack, tack, tack!! Det värmer så otroligt med alla fina ord och allt stöd!
Joline

2012-07-11 @ 13:20:12
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Viktkamp

hoppas det var ok att jag länkade till dig =) Kram

2012-07-11 @ 13:24:36
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Postat av: Tomtan

HAr inget bra svar.... Men känner igen mig väldigt väl i de du skriver. KAn bara skicka en KRAM

Svar: Tack! Din kram betyder massor!
Joline

2012-07-11 @ 16:16:01
URL: http://entomtastankar.wordpress.com
Postat av: snöflickan

Sån dag hade jag igår och du det är mänskligt.
Hoppas du mår bättre snart

2012-07-13 @ 06:00:48
URL: http://snoflickansara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0