Aha-upplevelse

Det blev ett bra möte idag. Det var nästan som att jag "grundade" lite hemma med mina tankar i bloggen och sen flöt det på bra när jag väl var där. Jag fick till och med en "aha-upplevelse". Jag vet ju att jag äter med känslorna och att det är både psykiskt och fysiskt sug för mig, MEN, jag har inte satt det i proportion till att det är ett substitut för saker och ting! Det är ju ett supstitut för vänner, för närhet, för kärlek, för diskussioner, för glädje, gråt och sorg. Framförallt var det tufft att inse att godiset är min vän, det är min bästa vän på lördagskvällen! För godis gör mig inte besviken, godis ställer inte krav, det finns där helt på mina villkor och ställer alltid upp!!  För jag hatar ju att vara till besvär, jag hatar att få nej och jag hatar att känna att jag måste "prestera" och vara den där glada och roliga tjejen!

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här men det ska jag inte göra nu, kanske en annan gång.

Nu kan jag istället skryta med att jag hörde av mig till ett par vänner och i helgen blir det melodifestivalkväll hemma hos mig!!!

Kommentarer
Postat av: ZtorZillen

Känner så väl igen mig i det du skriver...önskar vi bodde närmre varandra, tror vi kunnat bli bra och nära vänner!

2012-03-05 @ 22:45:05
URL: http://ztorzillen.blogg.se/
Postat av: Helen Holmberg

Vad glad jag blir!! Du kommer få en fin lördag tror jag :))

2012-03-06 @ 10:53:53
URL: http://www.helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0