Åt mig själv

När jag är i en butik för att handla något onyttigt så känner jag mig så otroligt smutsig, äcklig och hemsk. Jag smyger omkring i butiken och vill inte att någon ska se vad jag stoppar i min korg. Jag håller även gärna lite koll så att det är lugnt vid godishyllan innan jag går dit och väljer och vrakar.

Därför är jag rätt uppmärksam på vad som händer kring godishyllorna och det är så sorgligt när jag ser stora tjejer som liksom jag går loss i godishyllorna! En gång såg jag en ganska ung tjej som stod där och valde flera olika chokladkakor med omsorg. Hon var nog inte mer än 13 år och var redan rejält rund. En annan gång såg jag en riktigt stor tjej som stod med sin mamma och diskuterade vilken chokladkaka hon skulle köpa. Tjejen var kanske i 25 års åldern hon beklagade sig över att de inte hade ”den, den och den chokladkakan”.

I de lägena tittar jag verkligen på tjejerna med båda sorg och ilska. Jag vill ju bara gå fram och varsamt ta chokladen ifrån för att sedan skrika sluta ”med det här, det är inte bra för dig!!”

Men frågan är, varför gör jag inte det mot mig själv istället? Varför lägger jag inte försiktigt tillbaka chokladen i hyllan och skriker åt mig själv i mitt eget huvud att sluta eftersom det inte är bra för mig?


Kommentarer
Postat av: trettiokg - följ min kamp mot drömvikten

Jag är likadan, jag kan vilja säga till andra att dom inte ska stoppa i sig massa skit men ändå gör jag det själv! Jaja, den enda som har ansvaret för en själv är ju just en själv...

2012-05-14 @ 17:07:04
URL: http://trettiokg.blogg.se/
Postat av: Kicki

Jag är likadan, kan snegla i folks kundkorgar och bli förvånad över vad folk köper. Och när jag är som värst så ser ju min likadan ut, om inte värre!



När jag var som värst så lade jag alla onyttigheter längst ner i påsen och toppade med något nyttigt så att ingen skulle se. Och om någon skulle fråga så skulle jag skylla på att vi skulle ha kalas.

Fatta vad dum man är...

2012-05-15 @ 09:32:53
URL: http://www.machmo.se
Postat av: Tinefis

Hej!

Jag hittade precis in till dig från "Viktkamp-min kamp för ett gryn".

Det här inlägget låter precis som mig själv! Skrämmande... Jag vill många gånger gå fram till unga eller till och med barn och deras föräldrar och säga "Titta på mig! Jag växte upp som stort barn och ännu större vuxen. Ta tag i ditt barns hälsa idag, innan de utvecklar sjukdomar, och de får andra svårigheter i sitt liv!".

Men det är som du säger...Skulle ha sagt det till mig själv istället...för flera år sen.

Vad menar du med matmissbrukare? Har du en specifik sjukdom, eller äter du (som jag) alldeles för mkt och dålig mat?

Inspirerande blogg! =o)

kram

2012-05-20 @ 07:40:20
URL: http://tinefiskrivnaord.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0