En annan vinst

Jag har lite ångest för mitt inlägg igår. Det var sådär klämkäckt och jag är ju långt ifrån klämkäck! Jag är ju livrädd! Livrädd för att misslyckas!

Men jag har inte sagt att "nu ska här rasas i vikt". Nej, det är ett litet steg och förhoppningsvis leder det till något bra. 

För övrigt så gjorde jag iaf en annan stor vinst idag. Min farmor (som jag inte träffat på flera år) besökte min syster så jag gick också dit. Egentligen ville jag verkligen inte eftersom jag är så fet och för att hon var en av dem som verkligen berömde mig när jag lyckades gå ner i vikt (för ännu fler år sedan).  Besöket gick iaf bra och jag glömde rätt fort hur jag såg ut, konstigt nog faktiskt. Vi pratade och hade trevligt och lovade varandra att ses snart igen!

Kommentarer
Postat av: J.

Sv: Ja det är ju det. Ibland förstår man sig inte på kroppen dock, känns som lite magi när blodsockret går hit och dit, liksom siffrorna på vågen ibland. Men lite "tack vare" diabetesen har jag superkoll på mat och sånt ändå eftersom jag har en dietist och går på kontroller. Vilket ju är asbra. Det är så frustrerande ibland när man läser bloggar och de har sina konstiga dieter och tillfälliga mål och man bara "neeej" haha. Fast alla har ju sina knep. Ha en livsstil som en diabeteker så mår man bra ;) lagom med mat och träning regelbundet ;). Men man måste tillåta sig att vara människa också, så jag har mina tjockar-helger :P. Jag vägrar se det som misslyckanden, då skulle jag bara må dåligt varje helg och det är bara negativt. Då kommer man skita i allt resten av veckan också och fortsätta missköta sig för att det gick så dåligt under helgen (been there, done that så att säga). Typ lite sådär som jag kan känna igen mig att du kanske har tänkt.. Man får acceptera hur man är och ta små steg, det har gått väldigt smärtfritt ändå så jag hoppas att det kommer gå bra för dig också!

2012-05-20 @ 20:29:03
URL: http://Jenniferitext.blogspot.com
Postat av: nattis

Hehe ja det blir lätt inte så mycket städa som man vill att det ska bli:)

2012-05-21 @ 06:52:26
URL: http://natalielarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad skönt! Jag tror på dig, det är ett stort steg, och målet kanske ska vara att hålla i, oavsett om det tar lång tid mellan besöken (på gymmet alltså!)?

2012-05-21 @ 11:11:42
URL: http://kanelpinglan.wordpress.com
Postat av: JD - Masa på

hon kanske gav dig ny inspiration :)

2012-05-21 @ 16:57:39
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Anna The#Queen

Hejja dig!!

2012-05-21 @ 18:38:16
URL: http://fettvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0