Det gör ont

I söndags hade jag faktiskt ett liiitet ”bryt” och inatt drömde jag en väldigt jobbig dröm. Det är en sak som gnager i mitt sinne och det är mamma. Vår relation har som tidigare sagt blivit sämre och jag kanske inte bara kan skylla på att hon skaffat sig en kille. Men absolut visst gör det att hon hör av sig mindre till mig men det gör också att jag hör av mig mindre till henne. För återigen, jag fastnar i att jag vill bli vald.

 

I lördags ringde jag henne och sa att föreställningarna varit helt fantastiska och att jag skulle vilja att hon kom och såg den sista på söndagen. Hon lät lite osäker så då blev jag också osäker. Vi bestämde att vi skulle tänka på saken och höras på söndagen. Lagom tills jag bestämt mig för att det nog vore ganska trevligt om hon kom, min kille kunde tänka sig att gå med henne och sen kunde vi gå ut och äta tillsammans. Då kommer ett sms.

 

Hej mitt hjärta, jag kommer inte in, känner att jag behöver lite egen tid… älskar dig! <3 kramkram.

 

Jag förstod det nog inte riktigt då men vartefter dagen gick och jag stod där på scenen så gjorde det ont. Jag stod där på scen och tänkte,hur ofta händer något sådant här? Att hennes dotter står på en helt fantastik teater?! Visserligen var det som sagt inte jag som var stjärnan men ändå… det gjorde ont.


Kommentarer
Postat av: smulan

Svårt med sånt här. Har du pratat med din mamma om hur du känner? Annars vore det en idé. Det borde ju finnas tid för dig även om hon har en ny kille. Man kan ju inte sluta vara mamma.
Kan vara jobbigt med relationen till föräldrar. Jag vet. Jag har i dagsläget ingen kontakt med min pappa. Det funkade inte.
Hoppas det löser sig. Kram

2012-10-24 @ 01:00:25
URL: http://blogg.amelia.se/smulan/
Postat av: Morgengry

Hej
Kom hit av slumpen, men läste ditt inlägg och blev berörd.
Kan bara säga att det inte är alla mammor som är (ja vad ska man säga?) Mammor??
Är själv både mamma och dottar. Och min egen mamma är allt annat än mammig, men man vänjar sig (kanske?) Ialf är det inte så mycket man kan göra åt det. Annat än såklart att vara ärlig i sin kommunikation så att ens mamma också vet att hon sårar, annars har hon ju inegn chans att göra annerlunda.
Det viktigaste är dock att hon älskar dig.
Kram, nu ska jag läsa lite mer på din blogg, är själv matmissbrukare och kämpar på egen hand.

2012-10-24 @ 11:38:41
Postat av: Anna

Jag blev väldigt illa berörd när jag läste inlägget. Vilken dålig ursäkt :/ <3 kram

2012-10-25 @ 01:39:20
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0