Helt otroligt

Dags att jag ger en uppdatering om min sambos moster som gått ner 27 kg!

 

Jag har uppenbarligen inte träffat henne på väldigt länge för shit det var helt otroligt va hon har gått ner i vikt!

 

27 kg, det är ju helt otroligt, och så klart kan jag ju inte låta bli att ställa frågan, ”vad har du gjort”? Hon svarar, ”jag äter var tredje timme”. Självklart tänker hon på vad hon äter men hon har inte nämnvärt ökat motionen och jag blir så fascinerad! Men samtidigt är det väl så ”enkelt” Om jag tittar på vad jag stoppar i mig så är det ju inte konstigt att jag ser ut som jag gör. Visst jag äter rätt bra på dagarna men när kvällen kommer så åker både det ena och det andra ner.

 

Men det var bara så roligt att se henne! Hon hade på sig jeans och ett par snygga stövlar och hon såg så liten ut. Jag tycker att det blir lite så när större personer går i ner i vikt, helt plötsligt ser de så små ut.

 

Men jag och min PT pratade om en intressant sak som hör till ämnet. Hon sa att hon träffat en tjej som hon såg hade gått ner ganska mycket i vikt och så frågade min PT sig själv, vad ska jag säga till henne? ”vad fin du har blivit” Som om hon vore ful innan! Och shit va intressant det är egentligen! För vad säger man till någon som gått ner i vikt utan att kränka hur de såg ut förut? Kanske är det så mycket skam för dem som går upp i vikt igen på grund av alla positiva kommentarer de fick när de gick ner i vikt!

 

Min svärmoster sa att hon tycker att det är svårt att ta emot alla komplimanger och det kan det säkert vara. Men andra människor har nog svårt att inte bli imponerade! För det är ju en sådan bedrift! Sen betyder det ju inte att man behöver se ut som ett anorexiafall för att vara vacker för de flesta människor ser väl lite piggare och fräschare ut med några mindre överviktskilon!


Kommentarer
Postat av: smulan

Ja det kan vara så svårt det där. Men en anledning till att jag tycker det är ok att säga till folk att dom är fina när dom gått ner i vikt är att jag vet att jag sagt det även när dom vägde några kilon mer. Jag tycker oftast att det inte bara handlar om att dom gått ner i vikt som gör att dom är fina då, eller vad man säger. Oftast är den stora skillnaden i vad dom utstrålar. Självförtroendet brukar bli så mycket bättre på dom som gått ner i vikt och självförtroende är alltid vackert.
Men visst kan det bli fel att säga att nån blivit fin när dom gått ner i vikt. Men ändå, jag tycker att man ändå kan ge dom komplimangerna. För man vet ju hur mycket jobb det oftast ligger bakom viktminskningen.
Bra gjort av din sambos moster att gå ner så mycket i vikt.
Kram

2013-02-06 @ 19:08:42
URL: http://https://smulgubben.wordpress.com
Postat av: Eleonor

Jag kan nog hålla med din moster, att det är svårt att ta emot komplimanger. Fast andra har sagt till mig att jag har blivit fin, jag har inte tagit illa upp även om man skulle kunna se det som en pik mot hur man såg ut innan. Men när folk säger "Vad fin du har blivit" Så är det inte menat på det sättet, oftast. Utan mer, vad duktig du är, smal du har blivit! Typ, det är så jag skulle tolka det.

2013-02-06 @ 22:52:55
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: J.

Jag tycker man ska försöka kommentera själva bedriften och inte utseendet. Det är ju egentligen bedriften som är det som är imponerande tänker jag. Sen är det klart att man kan kommentera utseendet också, men INTE kopplat till eller i samma mening som man säger något om vikten eller att personen blivit smal. Men det är bara vad jag tycker :P.

2013-02-07 @ 09:53:51
URL: http://jenniferitext.blogspot.com
Postat av: emma-isabella

Jag kan INTE ta emot komplimanger.. tror inte ett skit på vad folk säger om mig. Säger nån att jag är fin och snygg tänker jag att personen ljuger..bara säger det för att vara snäll.
Jag hoppas att jag en dag kan tycka om mig själv och ta emot en komplimang.

Hur går det för dig med allt?

KRAM

2013-02-08 @ 00:57:18
URL: http://emmaisabellavictoria.se
Postat av: Jenny - 2xlblog

Bra tankar - just att man faktiskt inte var ful förut, . Håller med Jennifer om att det kan vara smart att kommentera det jobb som personen gjort istället för resultatet, men det är lätt att det blir "Åh vad fin du är" istället.

2013-02-09 @ 18:46:51
URL: http://2xlblog.com
Postat av: Eleonor

Hur går det för dig då?

Svar: Det går väl sådär om jag ska vara helt ärlig. Det är kanske dags att jag gör ett inlägg om hur det går. Just nu känns det mest som att jag bloggar om allt möjligt runt omkring för att kanske undvika ämnet...
Joline

2013-02-10 @ 02:12:02
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: Line

Hej nu har jag läst runt en del här och sitter och gråter för jag känner så igen mig i det du skriver, det är mig du beskriver jag tänkte tom ta detta bloggnamn men ja det var ju upptaget som sagt.

En dag så hoppas jag nå samma minus som mostern du skriver om och få samma insikt som ni redan fått och jag hoppas det blir snart för just nu så känns jag bara stå och harva på samma ställe

2013-02-13 @ 16:44:04
URL: http://linesdag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0