Kvinnliga funktioner

Jag har känt mig så jäkla uppblåst i flera dagar och jag har funderat på vad det kan bero på. Sen kom jag på, jag har ju faktiskt slutat med mina mini-piller och kanske beror det på de? Jag slutade för två veckor sedan och kanske är det en massa funktioner i kroppen som ”vaknar till liv”. Jag har ju inte haft mens på flera, flera år! Jag vill bara säga att det faktiskt är underbart! Jag kan inte förstå att jag ska börja ha mens igen varenda månad. Egentligen var jag väl inte tvungen att sluta nu för jag har inte tänkt försöka bli på tjocken för tillfället. Men samtidigt har jag inte levt utan piller på så många år och jag tänkte att det kan vara intressant och se hur min kropp fungerar utan dem. Inte för att jag tror att de ska ske något magiskt och jag går ner 10 kg för jag har som sagt bara ätit minipiller och vad jag vet har jag inte haft några bieffekter förutom utebliven mens.  

 

Idag har jag iaf ganska ont i magen och det skulle inte förvåna mig om mensen kommer idag… eller så har jag ägglossning… vad vet jag. Jag har ju inte haft dessa kvinnliga funktioner på massor med år!  


Kommentarer
Postat av: J.

Käkar också mini-piller, bästa skiten ever :D inte heller haft mens på flera år, man hoppas ju bara att den kommer tillbaka när man slutar haha. Fast jag orkar dock inte testa x).

2013-01-10 @ 11:51:37
URL: http://jenniferitext.blogspot.com
Postat av: Linda

haha jag har provat så många olika piller, för att inte bli gravid, för att inte ha mens, för att inte få så ont som bara jag får när jag väl har det, men förvandlas till ett gråtande monster. Är så avundsjuk på personer som kan ta det :) Kram

Svar: Haha, ja de är lite olika det där. Jag kommer ju knappt ihåg hur jag fungerade innan jag började med pillrena så de ska bli intressant att lära känna sin kropp igen. Jag tror nämligen att det finns viss risk för gråtande monster :P
Joline

2013-01-10 @ 12:09:07
URL: http://losingitnow.blogg.se
Postat av: Minendie

Jag slutade med minipiller för kanske 5 år sedan. Det är trevligt att veta att min kropp fungerar av sig själv och hur jag mår beror på mig och inte på hormoner som jag stoppar i mig. Det enda problemet är att mensvärken från helvetet kom tillbaka när jag slutade. Hoppas din kropp kommer igång snart, för mig tog det kanske 2-3 månader så bli inte nervös om det inte kommer igång direkt :)

2013-01-10 @ 19:06:25
URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Eleonor

Jag använder nuvaring, , tycker att det funkar bra. Men om ett år ska jag sluta med dem, kanske läge för tillökning då. :-)

2013-01-10 @ 21:07:38
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: smulan

Din kropp verkar reagera fort nu när du slutat med pillren. Hoppas du slipper mensvärk från helvetet. Det kan man klara sig utan:-) dom sista månaderna innan min hysterektomi fick jag checka in på sjukhuset varje månad för att få sprutor mot smärtorna. Men i mitt fall visade det sig ju bero på endometrios.:-)
Önskar dig en bra helg! Kram

2013-01-11 @ 03:41:00
URL: http://smulgubben.wordpress.com/
Postat av: Livsvågen

Ja det vore nåt att slippa mensen helt och hållet :) Tyvärr, kan inte jag äta minipiller jag åt det en period och blev gravid utomkvedshavandeskap och fick köras akut till sjukhuset och opereras. Trodde aldrig att man kunde kunde bli det då.

2013-01-11 @ 13:00:18
URL: http://livsvagen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0