Dra fram telefonen

Jag upptäcker att det finns problem med min instagramidè. Därför är det lite skönt att det inte är skarpt läge och att jag inte är igång med att min PT följer mig. Jag ser det som att jag övar lite för jag stöter ju på nya utmaningar hela tiden! Idag har jag varit bortbjuden på både lunch och middag och då kände inte jag att jag kunde dra fram telefonen och ta kort. Till lunch blev det iaf en bit smörgåstårta. Till middag blev det påskbord och tyvärr glass till efterrätt som jag glatt mumsade i mig. Överlag är jag ändå nöjd. Det är inte lätt att vara nyttig när man blir bortbjuden... Men om jag ska vara ärlig med mig själv om vad jag kunnat göra bättre kunde jag tagit mindre smörgåstårta. Till påskbuffén kunde jag lagt upp allt direkt så jag fick lite koll på mängden. Jag kunde tagit mindre glass. Sedan måste jag ta mod till mig att fota. Jag avskyr telefoner vid matbordet men jag måste ta kortet och sen kan jag lägga undan telefonen. Det är bara en vana som jag måste få in! Det finns många sätt att hantera eventuella frågor också. T.ex. säga att det är så fint/ser så gott ut att jag vill ta ett kort. Eller typ säga som det är, att jag brukar ta kort på det jag äter. 

Kampen rullar vidare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0