Nu är jag igång!!!

Igår träffade jag min och nu är jag igång!
 
Det var lite nervöst och träffa henne men hon var väldigt fokuserad på framtiden och hade inga frågor om "hur det blev såhär" eller liknande.
 
Jag vägde in mig och jag tror att hennes våg är lite snäll, eller så är min dum för 103 kg visade vågen kl 17.00 med kläder på ;)
 
Jag gjorde även något typ av kroppsammansättningstest men jag vetitusan hur mycket man kan lita på sånt. Det var en maskin som gjorde någon mätning i på min bisepsmuskel och det skulle beräkna min fettprocent m.m. Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Jag har mätt mig med samma maskin förut men jag har aldrig gjort någon "eftermätning" så jag har aldrig sett något resultat. Jag ser nu i efterhand att det verkar lite konstigt med en fettprocent på 37,8 % och en vattenmängd på 48,4%.... Jag får fråga henne om detta nästa vecka.
 
Efter vår träff gick jag på spinning! Det var jättehärligt och jag kände mig stark! Det blir perfekt nu att fortsätta att gå på spinningen efter att vi träffats varje tisdag!
 
För övrig så har nog de som lagt till mig på instagram sett att jag tagit bort er... sorry men jag behöver göra detta på egen hand. Min PT följer mig där men jag kommer att dela med mig av det som händer på instagram här på bloggen.
 
Här kommer iaf min mätning av kroppen
 
 

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Jag tror det är normalt att ha ca 50% vatten i kroppen. Normalt för en kvinna är att ha ca 25% fett om jag inte minns fel, någonstans mellan 22-30% i alla fall. Det ger ju att man borde ha ca 20-28% muskelmassa.

Låt säga att normal vikt är 80 kg, 25% borde vara fett för en kvinna och 50% vatten. Då består kroppen av 20 kg muskler kanske låter mycket. Muskelmassa förblir ju densamma om en går upp i vikt. Låt säga att man sedan väger 120kg efter kanske en graviditet, varav 20 kg muskler. 20/120 x 100 ger ca 16,7% muskelmassa om man väger 120. Med din mätning verkar du ju ha ca 14% muskler vilket kanske inte är helt osannolikt :) det jag skrev kanske är lite skevt eftersom vi oftast har ca 7-8 kg ben i kroppen också

Svar: wow! vilken matematiker du är! Jag hänger knappt med men jag ser fram emot att siffrorna ändras iaf 😊
Joline

2015-04-15 @ 20:52:30
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Eller mina beräkningar ska man inte gå på helt eftersom alla människor är uppbyggda på olika sätt. Sen beror det såklart på hur lång man är. Men jag hoppas du förstod vad jag menar. :)

2015-04-15 @ 20:55:26
URL: http://thecrowandthebutterfly.blogg.se/
Postat av: Annika

Heja dig! vad skönt att det kändes bra!

2015-04-16 @ 08:10:11
URL: http://enoviktigblogg.blogspot.com
Postat av: Louise

Har varit lite skeptisk mot sånna mätningar av kroppen då vi alla ser olika ut, men oftast så ligger man ju någon stans där omkring ändå :)

Svar: Ja precis, det kanske inte helt stämmer men jag lär iaf kunna följa någon typ av förändring.
Joline

2015-04-16 @ 11:41:24
URL: http://sizesixteen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0