Dag 4 - PT och träning

Jag har insett att jag behöver lägga till några dagar så här kommer en uppdaterad planering.
 
Dag 1 - Varför började jag blogga igen?
Dag 2 - Graviditet med allt vad det inneburit för mig.
Dag 3 - Ätstörningsmottagningen
Dag 4 - PT och träning
Dag 5 - Kosthållning
Dag 6 - Fysisk och psykisk hälsa
Dag 7 - Mamma och "missbruk"
Dag 8 - Min kropp och mitt inre i mötet med andra
Dag 9 - Anonym blogg
Dag 10 Tiden som nybliven mamma
Dag 11 En läsare ger sig till känna
 
Dag 4 - PT och träning
Sedan ganska lång tid tillbaka tränar jag med en PT. Innan jag blev med barn investerade jag i MÅNGA PT-timmar. Jag har inte velat erkänna för andra hur många men för er kan jag skriva att det mellan 40-45 st. Nu när jag skriver detta inser jag att det inte är helt sant. Under en period för flera år sedan gick jag också hos PT och kostrådgivare. Ja herregud vilken röra.
 
Okej vi provar igen. För många år sedan gick jag en viktminskningskurs och efter det fortsatte jag med lite PT och kostrådgivning. Då gick jag ner ca 23 kg med hjälp av pulverpåsar. Vikten började ganska snart leta sig på igen tillsammans med ett ännu sjukare ätbeteende. Så som sagt, nu står jag här.
 
Tillbaka till någelunda nutid. I början tränade jag 1 gång/vecka men sedan har jag fasat ut det mer och mer för att inte göra slut på mina PT-timmar. På ett sätt har det varit bra men på många sätt har det vairt lite som att kasta pengarna i sjön. Man betalar ganska mycket pengar för sådana tider och när man inte direkt kommer någonstans blir det lite av ett antiklimax. Det är också svårt när man träffar någon som inte riktigt vet vad det innebär att ha den problematik som jag har. Till en början försökte hon att peppa och nu har hon kanske lite gett upp hoppet och tar det för vad det är. I början provade vi med att jag skulle väga mig framför henne, jag kombinerade henne, samtal med ätstörningsmottagningen och träffar med en hälsocoach för att få mig på banan. Det är sjukt så mycket konstigt jag gjort i mina dagar. Men sådan är jag, jag söker hjälpen utifrån och har öppnat min plånbok för mycket konstigt i mina dagar.
 
Hur som helst så känner jag känner mig redo att avsluta PT-timmarna. Min plånbok säger nej och jag vet ju att jag klarar mig på egen hand. Vi har träffats ca 1 gång/månad sedan jag fick barn och det har varit skönt att få hälp att komma tillbaka till träningen med hjälp av henne. Känner jag i framtiden att jag skulle behöva extra stöd skulle jag inte tveka att köpa fler timmar men kanske skulle jag prova någon annan då? Jag är inte den trogna typen när jag det gäller sådant här ;) Bra eller dåligt? Flyktbeteende? Vem vet.

Kommentarer
Postat av: Jennysen

Sv: Hej! Kul att du hittat min blogg! :)
Nej, jag gör faktiskt mina pass på gymmet då jag har så litet hemma och ingen bra matta/golv att göra det på. Men det funkar ju lika bra hemma! :)
Och ja, jag känner igen det där med disciplinen. Ofta har man ju en del dödtid hemma, varför inte utnyttja den? :)

2015-02-09 @ 06:29:06
URL: http://jennysen.spotlife.se
Postat av: Pernilla Be

Härligt att du är på G igen! Heja, heja! Vi viktkämpar ger aldrig upp :) Jag tror att du har lösningen helt klar för dig. Förändringen måste komma inifrån, inte utifrån.
kram, pernilla be

Svar: Tack! Visst är det så! Förändring inifrån!!
Joline


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0