Dag 6 - Fysisk och psykisk hälsa

Tänk att jag känner att jag egentligen inte vill vara ärlig mot er! Jag vill skriva att allt går bra men icke. Idag föll jag dit som fan! Men, det är över nu. Jag sitter och väntar på att min kille ska komma hem så jag kan sticka iväg på Bodybalance. Jag är stark och kan ta mig vidare.
 
Nu till dagens tema.
 
Dag 1 - Varför började jag blogga igen?
Dag 2 - Graviditet med allt vad det inneburit för mig.
Dag 3 - Ätstörningsmottagningen
Dag 4 - PT och träning
Dag 5 - Kosthållning
Dag 6 - Fysisk och psykisk hälsa
Dag 7 - Mamma och "missbruk"
Dag 8 - Min kropp och mitt inre i mötet med andra
Dag 9 - Anonym blogg
Dag 10 Tiden som nybliven mamma
Dag 11 En läsare ger sig till känna
 
Dag 6 - Fysisk och psykisk hälsa
Detta är ett intressant ämne. Rent fysiskt mår jag nog ganska bra trots min övervikt. Jag har inga direkta krämpor förutom att jag får ont i mina knän när jag tar i för mycket. Något fysiskt som inte är så bra är min hud. Det kanske låter konstigt men det känns som att jag har väldigt dålig hudkvalité. Kanske beror det på allt jojoande i vikt och på grund av dålig kosthållning. Jag är väldigt slapp i huden och skulle jag gå ner typ 30 kg i vikt skulle huden förmodligen hänga rejält! Jag har även lår som inte är av denna värld! Rejäla celluliter och små "blodbristningar". Låren tror jag iofs skulle vara rejäla oavsett för det har jag genetiskt.
 
När det gäller psykisk hälsa måste jag säga att jag kommit otroligt långt. Jag har varit en väldigt trasig människa och idag har jag "lagat" mig själv. Jag är trygg i min själv och jag tror att jag vuxit ännu mer sedan jag fick barn! Jag har verkligen jobbat med mig själv, framförallt på egen hand genom min utbildning till socionom och genom att hela tiden vara öppen för intryck och andra möjligheter. Jag har läst många självhjälpsböcker och en bok som stannat kvar hos mig är "Att välja glädje" av Kay Pollak. Jag vet att det är lite kontroversiellt att prata om självhjälpsböcker och om glädje rent generellt men för mig betyder det mycket att ha en positiv syn på livet! Jag vill välja att se det positiva i livet!
 
Självklart har jag mina orosmoment, jag funderar över om jag är en bra dotter, en bra kompis och så vidare. Jag vet att kampen mot mitt osunda leverne ät ständigt pågående. Det är inget som försvinner i en hast och oj vilken väg jag fortfarande har att vandra. Nu har jag en liten skrutt som jag vill förmedla ett sunt intyck till, på alla plan! Men jag tror att jag har verktygen inom mig. Man utvecklas varje dag och det är viktigt att ta in världen med allt vad den har att erbjuda.
 
Jag är påväg mot ett friskare liv, både fysiskt och psykiskt.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JD

Bodybalance är ju jätte skönt, kör hårt och släpp allt :)

Angående din kommentar om träningsbyxor så skulle jag rekommendera Nike, jätte bra kvalité. Där kan du även ta killavdelning, om du vill komma upp i storlek. Men annars har dem upp till xl tror jag med bra tyg :)

Svar: Ja just det, man kan ju alltid kolla på killavdelningen om något kanske passar där. Jag ska väl ta mod till mig och ge mig ut i träningsklädsdjungeln.
Joline

2015-02-10 @ 20:35:39
URL: http://rumpkulla.blogg.se
Postat av: Eleonor

Jag blir så inspirerad av din positiva inställning! Även om din dag varit mindre bra så tycker jag att detta var ett positivt inlägg, så himla bra jobbat att komma så långt till ett bättre välmående.

Svar: Jag hoppas att jag kan sprida en hoppfull bild trots motgångar! Tack!
Joline

2015-02-10 @ 20:36:17
URL: http://Thecrowandthebutterfly.blogg.se
Postat av: Madde

Craft körde jag mycket for då dom är lite tajtar en andra så de håller "fetett" på plats eller vad man ska säga. Många blir ju se de dallrar lätt, vet jag själv som har lite skinn :P Och som sagt de finns ju i alla strlk kan ju även handla på kill avdelningen om är så. Och grymt bra kvalite med.

Svar: Tack för svaret! Jag har faktiskt ett par skidbyxor från craft så då kanske jag kommer gilla deras vanliga byxor också!
Joline

2015-02-11 @ 10:17:12
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se/
Postat av: Lena

Välkommen tillbaka! Och tack för kommentaren hos mig. läste just igenom vad du skrivit så sent som igår, och tänkte kommentera när jag kommit ikapp :)

Kram och lycka till!

Svar: Tack, va kul <3
Joline

2015-02-11 @ 11:19:52
URL: http://zitalena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0