Hur klär ni er?

Jag ska börja med att säga att det tyvärr inte blev någon träning idag. Jag funderade igår och kom fram till att jag skulle försöka men sedan var min lilla skatt så orolig inatt att det var svårt för någon att få ro så nej. Vi tog alla chansen att sova tillsammans idag och det var samtidigt som passet. Det var iaf jättemysigt att sussa tillsammans hela lilla familjen. Men nog om det.
 
Idag blev jag hembjuden till en kompis för lite fika. Jag tänkte att jag inte orkade klä upp mig och tog på mig lite myskläder. Men mysbyxorna satt som skit och varenda cellulit syndes så dom tajta byxorna som går långt över naveln åkte på. Jag brukar sy om byxor för att de ska fungera för mig. Jag har nämligen väldigt stora lår och typ ingen rumpa så inga byxor stannar kvar på min kropp! Men köper jag höga byxor som passar låren kan jag sy in dom upptill så de stannar kvar. Det är inte bekvämt någonstans men jag känner mig ganska fin när byxorna håller in magen och höfterna. Helst går jag i leggings och någon längre tunnika eller klänning men jag är så trött på den stilen! Jag vill också vara fin i byxor! Nu undrar jag hur ni klär er? Alltså ni som också har för många kilon för att kläderna ska sitta riktigt bra? Hur klär ni er helst? Vad fungerar för er? Och var hittar ni bra kläder?

Kommentarer
Postat av: Josephine

Jag klär mig oftast i leggings och linne med nån tröja över, men har även jeansleggings när jag vill ha nåt annat :)

2015-02-28 @ 21:25:15
URL: http://findingme.blogg.se/
Postat av: Minendie

De flesta byxor blir för långa i benen för mig men jag har hittat kortare stretchjeans på KappAhl som passar väldigt bra. Jag vill klä mig mer i klänningar, kjol, leggings och tunikor men har fastnat i jeans och en vanlig topp.

2015-02-28 @ 21:31:58
URL: http://minendie.wordpress.com
Postat av: Selma

Vad olika det kan vara. Som överviktig hade jag bara byxa och tröja. Nu, 50 kg mindre njuter jag av att ha just leggings och tunika eller klänning. Hoppas du hittar din stil!

2015-02-28 @ 21:47:41
URL: http://www.detfixarsigkanske.blogg.se
Postat av: Therese

Jag rekommenderar varmt bonprix.se där finns det snygga kläder i stora storlekar och även kan man välja kort, medium eller lång på vissa byxor och det passar mig perfekt då jag är kort.
Hoppas du hittar något du gillar! =)
//Therese

Svar: Tack för tipset. Jag vet att jag varit där inna och kollat lite förut men jag har aldrig vågat beställa något ;)
Joline

2015-03-01 @ 20:33:58
URL: http://vagenarintealltidrak.bloggplatsen.se
Postat av: Viveca

Jag har stretch jeans, linne och en tjockare tröja för det mesta. Jag har en väldigt stor byst, så tar jag på mig en tunika ser det ut som om jag har ett tält på mig, såvida den inte har en markerad midja.

2015-03-02 @ 09:56:23
URL: http://aceviv.blogg.se
Postat av: Cinderella

Kläder kan vara både kul och oerhört frustrerande, och oftast har det inte med storleken att göra.

Jag har köpt på mig ca 5-6 linneklänningar från en butik som heter KUS. De har klänningar i många olika modeller, jag föredrar en slät, rak historia där linnet är så pass tjockt att klänningen faller fritt "över valkarna". Dessa har jag på mig på möten där jag behöver se representativ ut, beroende på vad jag kombinerar dem med blir det mer eller mindre formellt.

Vanliga arbetsdagar klär jag mig mycket i kläder från Indiska, en del av deras modeller fungerar på mig (stor byst, stor mage, kort) och jag älskar alla deras färger.

Byxor är det jobbigaste och som jag oftast känner mig mest missnöjd med mig själv i, men jag har hittat ett par svarta på KappAhl som är relativt smala över vristen så längden blir OK. Jag har också hittat ett par Boyfriend jeans på Ellos som jag beställde på vinst och förlust (som oftast) men som visade sig vara riktigt bra. Så för stunden är jag nöjd med min garderob. Koftor, kavajer, bra strumpbyxor, smycken, snyggt läppstift och stövlar- med det i tillägg till det andra klarar jag mig bra för stunden.

Svar: Jag gillar också indiska! Kul att du vågar beställa från nätet för som du skriver gör man det ju "på vinst eller förlust". Roligt att boyfriensjeans funkade, det är ju faktiskt oftast ganska snygga på lite större personer! Det låter som att du hittat en bra balans!
Joline

2015-03-02 @ 20:21:15
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se
Postat av: Louise Sörensson

Jag brukar köpa kläder på kappahl, tycker de följer kroppen på ett fint sätt på större personer.

Svar: Intressant, flera har nämnt Kappahl men jag hittar aldrig något där. Jag kanske måste kolla bättre nästa gång!
Joline

2015-03-03 @ 19:46:34
URL: http://sizesixteen.blogg.se/
Postat av: CG

Jag har jeans och tunika/skjorta... Har önskan om att bli mer feminin o använda kjol o klänningar men känner mig inte riktigt bekväm i att släppa valkarna fria på det sättet :-)
Skönare med jeans som håller in o tunikor att gömma sig i... Jag har aldrig någon åtsittande topp för det pallar jag verkligen inte. Drar i tröjor så fort jag sätter mig för att dölja valkarna... (Som om man lyckas??)
Jag köper kläder på Kappahl, Lindex, Bonprix, Cellbes, ASOS, La deroute, Ellos....
Har dock lite problem med breda axlar och liten byst för att väga så mycket...

Svar: Ja den är snygg, att man alltid drar i tröjan när man sätter sig ner ;)
Joline

2015-03-03 @ 20:52:03
URL: http://minoandligaviktresa.wordpress.com
Postat av: Rundamamman

Jag har med åldern insett att ju bylsigare jag klär mig desto tjockare ser jag ut, så jag har börjat klä mig något tightare! Markerar midjan (som jag faktiskt har!) och gillar att ha insydda koftor, omlottklänningar som snöras nedanför bysten m.m. För min del är skärning på klänningar klart mest fördelaktig under bysten och inte mitt på som många tjockisplagg är sydda.

Sen kör jag leggings! Och kjol! Har precis köpt en tight kjol som slutar strax nedanför knäna och känner mig fin i den, varför ska inte jag som tjock få visa de former jag har? :) Jag tänker på t.ex Sarah Dawn Finer när hon var stor, lite som henne vill jag klä mig! :)

2015-03-05 @ 21:59:36
URL: http://rundamamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0