Dokumentera och planera

Imorgon är det dags att ställa sig på vågen och jag vet att det kommer att vara illa! Jag ska inte sätta igång med ursäkter för jag är nog drottningen av påhittiga ursäkter till att inte orka ta tag i mig själv.
 
Jag fick en kommentar för någon dag sedan av Therese . Hon skrev  att hon nu mera har kontroll över sitt ätande och att hon dokumenterar för att se om överskrider det.
 
Jag vet att det går bäst för mig när jag planerar och dokumenterar. Framförallt planerar! Då minskar risken för att jag äter dumheter. Jag har en liten dröm om att det ska bli lättare att planera nu när jag börjat jobba, men hallå? Vem lurar jag? Jag hade väl ganska tydliga rutiner här hemma under mammaledigheten också!
 
Ja, ja nog om det. Är det några av er där ute som använder er av några bra appar för att följa upp vikt eller kost? Det känns ju nämligen som ett väldigt modernt sät att planera och dokumentera ;)

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag vet att många använder sig av lifesum appen, även jag har använt mig av den och tycker den är bra men i dagsläget använder jag mig av viktklubbs app men där ska man ha ett medlemskap för att använda. Det behöver man visserligen i lifesum också om man vill använda lite mer avancerade saker men annars fungerar lifesum basic bra. Går ju alltid att testa.

Svar: Jag har hört talas om lifesum appen. Jag kanke borde kolla in den iaf!
Joline

2015-03-09 @ 08:38:44
URL: http://vagenarintealltidrak.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0