Imorgon är det dags

Tack för gårdagens kommentarer! Jag känner att det här med kläder för överviktiga personer är något att återkomma till! Jag har nämligen väääldigt stora problem med både det ena och det andra.
 
Men nu till oron för morgondagen... dags att ställa sig på vågen. Det har inte varit någon katastrofvecka men eftersom jag började jobba så blev det några härliga luncher på stan och även lite delikateser som åkte med hem. Träningen har också lyst med sin frånvaro så jag hoppas bara att det inte gått alltför illa!
 
Det är kanske bäst redan nu att jag skriver hur det känns eftersom resultatet imorgon annars kommer att spegla mina tankar. Nu känns det iaf bra. Det har varit befriande att inte ställa sig på vågen varje morgon. Men kanske har det låtit mig själv "gotta mig" lite extra, jag vet inte. Kontrollfunktionen i att väga mig varje morgon för att se att jag inte har gått upp är väl inte så lyssande egentligen. Vikten kan ju pendla men några 100 g hit upp eller ner beroende på allt möjligt så det är dumt att hänga upp sig på vågen. Men vem är inte viktfixerad?
 
Snart är det måndagmorgon, lite spännande är det allt.

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Det ÄR svårt att klä sig! :) Ser så snyggt ut på andra och så klär man sig själv och ser ut som "hej kom å hjälp mig!"Har dessutom hört att de modeller som används för ex plus size faktiskt inte är så plus size, de sätter kuddar på kroppen och självklart på de ställen som är mest eftertraktade (rumpa och bröst). Jag menar, mitt problemområde är magen och jag ser då inga modeller med mage! Alltid perfekta kurvor fast de ska vara överviktia!

Svar: Ja det där har jag också hört om! Hua, det är ju hemskt att man inte ska kunna använda riktiga modeller!!
Joline

2015-03-01 @ 23:19:26
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Helen Holmberg

Har vänner som driver en online tidning för plus size, kanske kan vara lite inspiration? http://www.fettmagazine.com/

Svar: Tack! Det låter spännande! Den ska jag kolla in!
Joline

2015-03-02 @ 01:47:41
URL: http://www.helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0