Ett till barn?

Nu sitter jag i ett dilemma. En nära vän har blivit gravid efter att ha försökt i 6 månader. Vi har sagt att vi ville matcha nästa barn med varandra och i ett svagt ögonblick lovade jag henne att börja försöka så fort hon blev gravid. Då trodde jag inte att hon skulle lyckas eftersom dom inte har helt lätt att bli gravida.
 
Hur som helst tycker hon att jag ska sätta igång och själv känner jag mig väldigt fokuserad på min viktnedgång. Hennes argument var dock att det inte var något hinder för jag har väl aldrig varit så smal som jag var när jag var gravid! Och det är faktiskt sant.... men! Det är inte säkert att jag mår lika bra den här gången och man vet aldrig vad som händer! Jag vet också att det inte är säkert att man blir gravid exakt när man vill men tänk om jag blir det! Tänk om vi börjar nu och lyckas direkt! Jag vill gärna vänta litegrann men tänk om det inte fungerar då? Det känns som en oförskämd tanke då jag vet att vissa omkring mig kämpar och inte lyckas men jag måste utgå ifrån mig själv. Min känsla säger åt mig att vänta någon månad innan vi börjar försöka iaf.
 
Och ja, en graviditet behöver inte vara ett hinder... eller? Som jag sa till min kille, ett barn kan ha både lång produktionstid och leveranstid, haha ;) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: EMMA - M I T T F A T A S S

Jag tycker ni ska köra på :D Var själv inte klar med mig själv innan jag blev gravid igen men nu har jag all tid och hamna där jag vill eftersom jag redan är klar med barnafödandet :D

Svar: Ja det är väl bara och "köra på" och hoppas att det funkar och går lika bra den här gången ;)
Joline

2015-05-23 @ 20:48:01
URL: http://mittfatass.blogg.se
Postat av: Madde

Ja min dröm är få barn samtidigt med min bästa kompis, tank så kul man kan ha tillsammans.

Svar: Ja verkligen!! Om vi försöker nu så är det möjligt att jag har ganska många vänner som kommer att ha barn samtidigt som mig!
Joline

2015-05-25 @ 08:05:24
URL: http://gbpminviktresa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0