Första riktiga återfallet

I tisdags hade de gått sex veckor. Resultatet på både min och min tränares våg sa - 0,3 kg. Det var väl ingen katastrof men till och med när jag satt hos min tränare tänkte jag på att stanna på vägen hem och köpa godis. Jag hade hoppats att jag skulle ta mig en svullkväll och sen ta mig ur det direkt men så blev det inte. Jag har varit låg och de sista dagarna har det spårat ur totalt! Men! Jag har bestämt mig! Imorgon ska jag upp på banan igen. Så vad säger min PT då? Inte mycket för jag har "gått under jorden" och inte lagt upp något på instagram. Det var ju inte dealen och det är väl det som gjort att jag spårat ur så totalt!
 
Nu har jag förbrett mig mentalt. Jag känner mig redo igen. Men varför spårade jag ur då? Det kan ha flera orsaker. jag har känt mig grymt stressade både på jobbet och privat och mitt vanliga sätt att hantera det har ju varit att äta. Sedan kom jag väl till en punkt när jag inte orkade längre, jag har väl inte fått det resultat som jag önskar och jag orkade väl inte vara "fröken duktig" längre.
 
Så hur säker är jag på att jag kommer att lyckas imorgon? Jag vet inte.... jag hoppas och ber... och så ska jag väl kämpa också.
 
Detta serverade jag mig själv ikväll. Ni kanske känner igen den där "sista måltiden" innan det "nya livet" börjar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är helt novis på området så förlåt om jag är ute och cyklar, men känns det inte som om det kanske varit bra med hjälp från någon annan än en PT? Jag har en i min närhet med ett missbrukarbeteende, shopping, och hon går i terapi. Alltså för henne funkar det inte att "klippa kreditkorten" för hon hittar alltid pengar eller sätt att kunna unna sig shopping... Tänker att det är nått liknande när det gäller mat? Att man gör "bara en gång till" och om man hittar orsaken till varför man har beteendet/missbruket så är det lättare att komma ur det?

Svar: Absolut, det är nog väldigt bra med terapi också men jag har haft hjälp av ätstörningsmottagningen i min stad i två omgångar så jag anser att jag kommit en bra bit där. Nu gäller det "bara" att omvandla ord till handling.
Joline

2015-05-31 @ 11:01:13
Postat av: Malin

Aha vad bra! Jag tror på dig, du verkar envis och bestämd :) Det är bra!

2015-05-31 @ 22:15:08
Postat av: Malin

Oj tror min kommentar försvann? I alla fall; jag tror på dig och du kommer greja det här!!

2015-05-31 @ 22:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0